• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

قریشی: به طالبان گفته شد تا خشونت ها را کاهش دهند

قریشی: به طالبان گفته شد تا خشونت ها را کاهش دهند

وزیر خارجه پاکستان گفته‌است که کاهش خشونت‌ها در افغانستان تنها مسوولیت گروه طالبان نیست.

شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان پس از دیدار با هیأت طالبان در اسلام‌آباد گفته‌است که کاهش خشونت‌ها در افغانستان تنها مسوولیت گروه طالبان نیست. هیأت طالبان به رهبری ملا عبدالغنی برادر، معاون سیاسی این گروه امروز چهارشنبه، 26 قوس وارد پاکستان شده و با وزیر خارجه آن کشور دیدار کردند.

آقای قریشی پس از دیدار با هیأت طالبان به خبرنگاران گفت که از آن‌ها خواسته است تا خشونت‌ها را در افغانستان برای تقویت روند صلح کاهش دهند.

او در عین حال افزوده که کاهش خشونت‌ها تنها مسوولیت طالبان نیست، بلکه همه طرف‌های جنگ باید اقداماتی را اتخاد کنند تا از طریق آن راه برای برقراری آتش‌بس هموار شود.

هیأت طالبان قرار است با عمران خان؛، نخست‌وزیر پاکستان نیز دیدار کنند و درباره روند صلح و مسایل مربوط به افغانستان گفتگو کنند.

وزارت امور خارجه کشور گفته‌است که سفر طالبان به پاکستان در هماهنگی با دولت افغانستان به هدف تقویت روند صلح صورت گرفته‌است.

هیأت‌های مذاکره‌کننده دولت و طالبان چهار روز پیش اعلام کردند که به خاطر مشوره درباره پیشنهادهای دو طرف برای موارد شامل در آجندای مذاکرات، گفتگوها را پس از یک وقفه 20 روزه از سر می‌گیرند.

به دنبال آن، هیأت دولت وارد کابل شد و امروز با عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی دیدار کردند. طالبان شب گذشته اعلام کردند که یک هیأت این گروه به رهبری ملا برادر عازم پاکستان شده‌است.

  پربازدید ترین