• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

اهدای جایزه فوتبالیست قرن به رونالدو

اهدای جایزه فوتبالیست قرن به رونالدو

طی مراسمی که شب گذشته انجام شد، کریستیانو رونالدو فوق ستارۀ پرتگالی باشگاه یوونتوس از سوی گلوب ساکر بعنوان بهترین بازیکن قرن انتخاب شد.

مراسم اهدای جوایز گلوب ساکر شب گذشته با حضور رییس فیفا و مهمانان برجستۀ دیگر در شهر دبی امارات برگزار شد.

در این مراسم بهترین مربی و بهترین باشگاه قرن نیز مشخص شدند.

کریستیانو رونالدو از لیونل مسی و محمد صلاح که در فهرست رقابت بودند، پیشی گرفت و جایزه بهترین بازیکن قرن 21 را، دریافت کرد.

رونالدو پس از دریافت این جایزه گفت: "این برای من یک دست آورد بزرگ است. همانطور که قبلاً گفته بودم، این برای من انگیزه زنده‌گی کردن و فتبال کردن را داده‌است. این که در این رقابت با بهترین بازیکنان اشتراک کنید و بهترین انتخاب شوید، برای من افتخار بزرگی است. امیدوارم روند همه‌گیری کرونا در سال نو به پایان برسد و ما بتوانیم با خوشحالی بیشتر، لذت بیشتر ببریم."

رونالدوی 35 ساله، همچنان به نماینده‌گی از جورج مندز، جایزۀ نمایندۀ قرن را نیز در یافت کرد.

درهمین حال، رابرت لواندوفسکی، جایزه بهترین بازیکن جهان گلوب ساکر را در سال 2020 و هانس فلیک، سرمربی بایرن مونیخ بهترین مربی  این سال، لقب گرفت.

رونالدو در حالی جایزۀ بهترین بازیکن قرن را دریافت کرد که باشگاۀ سابق او ریال مادرید، به‌عنوان بهترین باشگاۀ قرن، انتخاب شد.

همچنین، پپ گواردیولا، با کسب 8  جام قهرمانی در لیگ‌‌های برتر اسپانیا، آلمان و انگلستان با بارسلونا، بایرن مونیخ و منچسترسیتی و همچنان دو قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا با بارسلونا، به‌عنوان بهترین مربی قرن، انتخاب شد.

پیپ گواردیولا در این مراسم گفت: "از این جایزه بسیار تشکر! می‌‌خواهم این جایزه را به همه مربیانی که معرفی شده‌‌اند، و نشده‌اند شریک بسازم، تبریک به تمام اعضای این سازمان که در هر کریسمس مراسم جایزۀ گلوب ساکر را برگزار می‌کند و امیدوارم شما و خانواده‌های تان در امنیت و صحت کامل باشید و پس از پایان کرونا، فصل آینده ما بتوانیم باز هم با یکدیگر باشیم."

هانس فلیک، سرمربی بایرن مونیخ هم بالاتر از یورگن کلوپ و جیان پیرو گاسپرینی، بهترین مربی سال 2020 انتخاب شد.

  پربازدید ترین