• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

این حقیقت تلخ را نادیده گرفتم...!

 ممکن نیست آنهاییکه امروز در این نظام اند و از برکت این نظام صاحب هستی و آرگاه و بارگاه شده اند، شوق جهاد را بر سر بپرورانند، چه رسد به اینکه دیگر به کوه ها بالا شوند.

حتمآ به چهره خانم شکریه بارکزی آشنا هستید و من در مورد زندگی شخصی و سیاسی ایشان زیاد نمی پیچم و مطمینا هموطنان ما این خانم را با تمام خصوصیات اش میشناسند...
ولی بحث من در مورد یک حرف و یک راز جالبی است که وی اگر اشتباه نکنم در تلویزون طلوع سال های قبل گفته بودند و هرگز این سخن ایشان فراموشم نمیشود و ممکن است این اولین حرف صادقانه، درست و منطقی در طول زندگی شان بوده باشد. البته این حرف شان برمی گردد به سال های قبل که مارشال قسیم فهیم هم در آنزمان در قدرت بودند، مردم آهسته آهسته ماهیت این نظام را درک کرده بودند و سروصداهای اینجا و آنجا علیه این حاکمیت و نظام بخاطر بی امنی و قتل های زنجیره ای بگوش میرسید و گاهی هم در همان زمان سخن از به اصطلاح مقاومت و خیزش مردمی بر سر زبان ها بود.

خبرنگاری در هین دوره نظر به شرایط از خانم بارکزی پرسید: فکر نمیکنید که نظام و حاکمیت در خطر است و مجاهدین دوباره به کوه ها خواهند رفت و سنگر بگیرند؟ آیا این خود آغاز جنگ های داخلی دیگری نیست؟
خانم شکریه بسیار پوست کننده پاسخ داد و گفت: "نخیر من فکر نمیکنم آنهاییکه امروز در این نظام اند و از برکت این نظام صاحب هستی و آرگاه و بارگاه شده اند، شوق جهاد را بر سر بپرورانند، چه رسد به اینکه دیگر به کوه ها بالا شوند. وی گفت بصراحت میتوانم بگویم چنان مزه زندگی را پیدا کرده اند اگر توسط جرثقیل هم روانه جهاد کنید دیگر نخواهند رفت؛ زیرا با چنان تعویذ سکوت (دالر) عادت کرده اند که بدون آن زندگی کرده نمیتوانند و هرگز به فکر خیزش مردمی و مقاومت دیگر نخواهند بود.

"گرچه بنده در آنزمان سخنان وی را توهین آمیز میدانستم حتی مطالبی را هم در زمینه علیه وی در سایت های گوناگون نوشته بودم. بدبختانه این حقیقت تلخ را نمیدانستم که سخن ایشان درست از آب درآمد و به یک واقعیت تلخ غیرانکار تبدیل شد.
بنآ تقاضایی من از شما هموطنان با دیانت این است که با اینچنین افراد معامله گر شکم پرستی که همه چیز را فروختند و برباد دادند، قطع رابطه کنید و تمامی نیروی هست و بود خویش را بالای نسل آگاه و رسالتمند مسموم ناشده سرمایه گذاری کنید.

عطا صفوی

  پربازدید ترین