• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

اشرف غنی: از کمک های ایران به مهاجرین افغان سپاسگزاری می کنم

اشرف غنی: از کمک های ایران به مهاجرین افغان سپاسگزاری می کنم

 رییس‌جمهور غنی در نشست سران کشورهای سازمان اکو گفت: از کمک‌های ایران به مهاجرین افغان سپاسگزاری می‌کنم.

 «اشرف غنی» رییس جمهور در نشست سران کشورهای سازمان اکو گفت: از ایران به‌خاطر کمک به مهاجرین در امر مبارزه با کرونا سپاسگزاری می‌کنم.

غنی امروز پنجشنبه (14 حوت) در چهاردهمین نشست سران سازمان همکاری‌ اقتصادی (اِکو) افزود: خشونت باید در افغانستان متوقف شود و تلاش‌های صلح تسریع شود.

وی با اشاره به حملات هدفمند گفت طالبان مسئولیت اخلاقی در محکوم کردن خشونت‌ها را دارند.

اشرف غنی تاکید کرد افغانستان آماده است تا به عنوان یک چهارراه بین آسیای مرکزی، شرقی، جنوبی و غربی و بستر همکاری بین المللی و منطقه ای عمل کند.

رئیس جمهور غنی همچنین گفت که انتخابات با مدیریت و نظارت بین المللی برای انتخاب رئیس جمهور بعدی معیارهای اساسی برای اطمینان از توازن بین تداوم قانون اساسی و تغییر است.

وی تاکید کرد که پاکستان به ویژه نقش مهمی در حمایت از روند صلح پایدار دارد، زیرا این کشور به احتمال زیاد از عواقب یک روند شکست خورده صلح رنج خواهد برد.

اشرف غنی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما، مردم و دولت افغانستان و شرکای بین المللی خود، فوریت واقعی برای ایجاد و ایجاد صلح را داریم. حمایت شما از آتش بس جامع برای تسریع در مذاکرات در دوحه ضروری است.

وی ادامه داد: برای چهل و دو سال، ما از حق بنیاد صلح محروم شده ایم. وقت آن است که جلوی خشونتی را بگیریم که کشور زیبای ما را به یک میدان کشتار تبدیل کرده است.

  پربازدید ترین