• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

تعیین جریمه جدید به کارگیری از نیروی کار خارجی غیرمجاز در ایران در سال 1400

 تعیین جریمه جدید به کارگیری از نیروی کار خارجی غیرمجاز در ایران در سال 1400

مدیرکل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران از تعیین جریمه جدید کارفرما برای استفاده از نیروی کار خارجی غیرمجاز در این کشور در سال 1400 خبر داده است.

در یک اعلامیه روابط عمومی اداره کل اشتغال اتباع خارجی ایران به نقل از محسن ابراهیمی، مدیرکل این اداره آمده است: "با توجه به تعیین حداقل دستمزد روزانه  در سال 1400 به مبلغ 885 هزار و 165 ریال(88 هزار و 515 تومان)، مطابق با بند ج ماده 11 قانون تنظیم بخشی از درآمدهای دولت، هر کارفرمایی که به صورت غیر مجاز از نیروی کار خارجی استفاده نماید و یا در مشاغلی به جز شغل تعیین شده در پروانه کار اقدام نماید، به 5 برابر حداقل دستمزد یعنی 4 میلیون و 425 هزار و 825 ریال(442 هزار و 582 تومان) برای هر روز اشتغال جریمه می شود".

وی افزوده است: در صورت استنکاف از پرداخت این جریمه، کارفرما مطابق با ماده 181 قانون کار به محاکم قضایی معرفی می گردد.

این در حالی است که ده‏ها هزار نیروی کار غیرمجاز افغانستانی در جمهوری اسلامی ایران مشغول به کار هستند. علی‏رغم بازگشت و یا اخراج اجباری مهاجرین غیرمجاز افغانستانی در ایران به کشور، هنوز روند ورود غیرقانونی شهروندان کشور به ایران ادامه دارد.

در خبری دیگر، به گفته مدیر کل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران، طی سال 1399 به کارگیری 2545 ​تبعه خارجی با ملیت های مختلف در این کشور بررسی و تصمیم گیری شده است.

این درخواست‏ها در ‌سی و نهمین نشست هیئت فنی مرکزی اشتغال اتباع خارجی ایران با حضور نمایندگان، اعضای هیئت و کارفرمایان شرکت های بزرگ خارجی مقیم این کشور برگزار و در مورد درخواست‏های این شرکت‏ها تصمیم گیری شد.

  پربازدید ترین