• سه شنبه, 29 حوت 1402
    خبرگزاری افغان ایرکا

برای درمان کرونا روزی دو لیتر آب بنوشید

 برای درمان کرونا روزی دو لیتر آب بنوشید

 پزشک ارشد متخصص بیماری های قلبی در وزارت بهداشت روسیه گفت که نوشیدن آب می تواند نقش موثری در مقابله با لخته شدن خون ناشی از حمله های ویروس کرونا و جلوگیری از سکته قلبی داشته باشد.

ویروس کرونا در بسیاری از موارد، باعث ایجاد لخته به علت کند شدن جریان خون در بدن می شود. همچنین بر اساس گزارش پایگاه «میدیک فروم»، بیماری ویروسی کووید 19 بر شدت پمپاژ خون در رگ ها با کند کردن آن تاثیر می گذارد؛ مساله ای که زمینه را برای لخته شدن خون فراهم می کند.

ماریا گلیزر پزشک متخصص ارشد بیماری های قلب در وزارت بهداشت روسیه که سرمتخصص این وزارت در منطقه مسکو است، می گوید: به شکل عام، فرآیند خون رسانی بر اثر حمله ویروس کرونا مختل می شود و آنچه به شکل قابل ملاحظه ای احتمالا می تواند مانع بروز لخته خون و سکته ناشی از آن شود، نوشیدن آب است.

گلیزر توصیه کرد که مردم روزی یک و نیم تا دو لیتر آب بخورند. وی افزود: ضرورتا نوشیدن حجم زیادی از مایعات توصیه نمی شود زیرا (نوشیدنی های مختلف) می تواند باعث سنگین شدن کلیه ها و فشار بر آن شود اما برای آنهایی که از مسائل مزمن (بیماری‌هایی که زیاد طول می‌کشند یا ذاتاً بلندمدت هستند) رنج می برند، التزام به این قاعده مهم است.

متخصص روس توصیه می کند که این یک قاعده کلی در مقابله با لخته سازی خون در اثر هجوم ویروس است اما لزوما به معنای مشاوره گرفتن از پزشکان نیست و در موارد خاص، بیماران باید با نظر متخصص خود، این اقدام درمانی را دنبال کنند.

  پربازدید ترین