• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

دیدبان حقوق بشر رژیم صهیونیستی را به جنایت علیه بشریت متهم کرد

دیدبان حقوق بشر رژیم صهیونیستی را به جنایت علیه بشریت متهم کرد

درگزارش دیده بان حقوق بشر، رژیم صهیونیستی متهم به اجرای سیاست آپارتاید و آزار و اذیت فلسطینیان متهم شده که برابر با جنایت علیه بشریت است.

به نقل از خبرگزاری رویترز ؛ دیده بان حقوق بشر در گزارش خود که امروز سه شنبه منتشر شد رژیم صهیونیستی را به داشتن سیاست آپارتاید و آزار و اذیت علیه فلسطینیان و همچنین اقلیت عرب خود متهم کرد که برابر با جنایت علیه بشریت است.

 دیده بان حقوق بشر مستقر در نیویورک اعلام کرد؛ هدف این گزارش مقایسه اسرائیل با دوران آپارتاید در آفریقای جنوبی نیست بلکه بیشتر این مسئله را بررسی می‌کند که آیا اقدامات و سیاست‌های ویژه طبق تعریف حقوق بشر شامل آپارتاید می‌شود یا نه.

اسرائیل این اتهامات بی معنی و دروغین را محکوم و دیده بان حقوق بشر را به پیشبرد یک برنامه ضد اسرائیلی متهم کرد.

این گزارش تنها سه هفته پس از آن منتشر شد که دادگاه کیفری بین المللی از آغاز تحقیقی در مورد جنایات جنگی احتمالی صورت گرفته در کرانه باختری و نوار غزه خبر داد و از ارتش اسرائیل و گروه‌های مسلح فلسطینی به عنوان عاملان احتمالی این جنایت یاد کرد.

در گزارش دیده بان حقوق بشر به محدودیت‌های اعمال شده از سوی اسرائیل برای جابجایی و حرکت فلسطینی‌ها و اراضی اشغالی به عنوان نمونه‌های جنایت آپارتاید و آزار و اذیت اشاره شده است.

  پربازدید ترین