• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

انتخابات فلسطین رسما به تعویق افتاد

 انتخابات فلسطین رسما به تعویق افتاد

رئیس تشکیلات خودگردان زمان برگزاری انتخابات فلسطین را به پس از تضمین رژیم صهیونیستی برای برگزاری انتخابات در قدس اشغالی موکول کرد.

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بامداد امروز رسما اعلام کرد که برگزاری انتخابات فلسطین به تعویق افتاده است.

ابومازن تأکید کرد که «تعویق انتخابات تا زمانی ادامه داردکه تضمینی برای مشارکت اهالی قدس اشغالی در انتخابات فراگیر فلسطین، داده نشود».

وی افزود: «ما در راستای تشکیل دولت وحدت ملی فلسطین که پایبند به قطعنامه‌های بین‌المللی باشد، تلاش می‌کنیم».

رئیس تشکیلات خودگردان اظهار داشت که «گفت‌وگوها و نشست‌های مشترک با گروه‌ها ادامه می‌یابد و در راستای تقویت سازمان آزادی‌بخش فلسطین تلاش خواهیم کرد».

ابومازن دستور تعویق برگزاری انتخابات فلسطین را با وجود مخالفت‌های صریح گروه‌های فلسطینی صادر کرده است. روز چهارشنبه جنبش حماس بر مخالفت کامل خود با هرگونه تأخیر یا لغو انتخابات مجلس قانونگذاری فلسطین تأکید کرد.

جنبش حماس ضمن مخالفت کامل خود با تعویق یا لغو برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری فلسطین اعلام کرد که «تنها راه‌حل برگزاری نشست ملی برای بررسی سازوکارهای تحمیل انتخابات در قدس بدون اجازه و یا هماهنگی با رژیم اشغالگر است».

حماس ادامه داد: «مسئولیت تصمیم به تعویق یا لغو انتخابات به‌عهده کسانی است که به حق وتوی رژیم اشغالگر در قدس اشغالی که هدف آن حفظ حالت دودستگی و تفرقه میان فلسطینیان است، پاسخ داده‌اند».

  پربازدید ترین