• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

معاون دبیرکل جمعیت الوفاق: روز قدس، قطب نمای تشخیص حق و باطل است

 معاون دبیرکل جمعیت الوفاق: روز قدس، قطب نمای تشخیص حق و باطل است

 شیخ «حسین الدیهی» معاون دبیرکل جمعیت اسلامی «الوفاق» بحرین گفت که ایران پرچم حق را برافراشت و هزینه مقاومت در برابر امپریالیسم و سیاست‌های استکباری آمریکا و رژیم صهیونیستی را می‌پردازد، اما بشارت پیروزی را دریافت کرده است و محور مقاومت به صورت متناوب به پیروزی می‌رسد.

شیخ «حسین الدیهی» معاون دبیرکل جمعیت اسلامی «الوفاق» بحرین در گفت‌وگو با شبکه خبری «العالم» به مناسبت ویژه برنامه روز جهانی قدس با اشاره به ادامه قیام مردمی بحرین و مقاومت بحرینی‌ها تا تحقق مطالباتشان اظهار داشت که مردم بحرین همواره ملتی سرزنده و فعال هستند که برای رسیدن به خواسته‌های خود تلاش می‌کنند.

وی افزود: بحرین در طول اعتراضات مسالمت آمیز مردم این کشور جهت رسیدن به مطالباتشان از قیام 14 فوریه سال 2011 تاکنون صدها شهید داده است و طی این 10 سال هزاران نفر نیز زندانی شده‌اند. مردم بحرین مسائل خود را فراموش نکرده و هنوز در صدد دست یافتن به خواسته های دموکراتیک خود هستند و همه مردم دنیا نیز حقانیت آن را به رسمیت می شناسند که باید خواسته های همه مردم و در راس آن مردم بحرین محقق شود.

شیخ الدیهی ادامه داد: متاسفانه حوادث امروز بحرین و ستم ها و اقدامات دیکتاتوری مانع دست یافتن مردم بحرین به خواسته هایشان شده است. با این وجود مردم بحرین پس از گذشت یک دهه هنوز به خیابانها می آیند و صدای خود را برای رسوایی جنایت های مسئولان دیکتاتور بحرین به گوش رسانه‌ها، حقوقدانان و سیاستمداران در همه محافل بین المللی و هر مکانی می رسانند و بر ادامه این فعالیت ها تا دست یافتن خواسته هایشان تاکید دارند.

معاون جمعیت اسلامی الوفاق بحرین گفت: در واقع روز جهانی قدس، با توجه به شرایط وخیم رژیم‌هایی که به خیانت عادی سازی با رژیم صهیونیستی روی آورده‌اند عامل تعیین کننده‌ای است. روز قدس و بزرگداشت آن اکنون حد فاصل میان حق و باطل است میان گروهی که از مساله محوری خود یعنی قدس و حقوق قدس و حقوق فلسطینیان دفاع می کند و میان مردمی که خود را در آغوش رژیم صهیونیستی انداخته و مساله خود را فروختند و در دفاع از مساله خود شکست خورده اند، از این رو این قطب نما امروز جداکننده مدافعان حق و مدافعان از باطل یعنی رژیم صهیونیستی است.

وی اضافه کرد: مردم بحرین همواره و از دهه 40 از مساله فلسطین دفاع می کند و به خاطرش جانفشانی کرده و برخی نیز در این کشور برای فلسطین مبارزه می کنند. در دهه 90 نیز بحرین در راه قدس شهدایی داد مثلا «محمد الشاخوری» که در جریان تظاهرات دفاع از غزه و فلسطین در نزدیکی سفارت امریکا به شهادت رسید.

حسین الدیهی خاطر نشان کرد، همه مردم بحرین اعم از شیعیان و اهل تسنن دفاع از فلسطین را در اولویت قرار داده و هزینه های زیادی برای آن داده‌اند و در این راه آماده دادن خون و همه چیز خود هستند.

معاون دبیرکل الوفاق تصریح کرد، نظام بحرین خود به تنهایی و به نمایندگی از خود و نه مردم بحرین به عادی سازی روی آورد در جهان، نظامی دموکراتیک و مردمی نخواهید یافت که با رژیم صهیونیستی عادی سازی کرده باشد اگر مردم بحرین حق رای داشته و صدایی در پارلمان آزاد و سالم داشتند و قانونی در این کشور حاکم بود هر آینه مردم بحرین اکنون در وادی دیگری بودند وبا هر تصمیم عادی سازی با رژیم صهیونیستی مخالف هستند .نظام به تنهایی و به نمایندگی از افراد نظام و نه اقشار مختلف مردم بحرین به سوی رژیم صهیونیستی رفت اما اقشار مختلف مردم بحرین با عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی مخالف هستند زیرا عادی سازی جنایت و لکه ننگی بر پیشانی نظام بحرین است و به هیچ وجه به مردم بحرین ارتباطی ندارد.

وی گفت: رژیم‌هایی که امروز روابط خود با رژیم صهیونیستی را عادی می کنند، با این تصور که این رژیم شاید ناجی یا حامی آنان در برابر مردم خود و درخواستهایشان باشد، در باتلاقی خطرناک فرو رفته و در دریای نجاست و ننگ گرفتار شده که فایده ای برایشان نخواهد داشت. از همین روی تا ابد از جنبش مردمی هراس دارند و در صدد این هستند که به هر شکل ممکن همه جنبش مردمی را ریشه کن کنند.

شیخ حسین الدیهی تأکید کرد: طبیعتا این رژیم ها تمایلی به انجام فعالیت های روز جهانی قدس یا دیگر فعالیت ها یا کنفرانس های حامی فلسطین ندارد زیرا با روند خائنانه عادی سازی که نظام بحرین و دیگر نظام ها در آن افتاده اند مخالف هستند ... از همایش فلسطین می ترسند و مانع از برگزاری روز قدس و حتی یک راهپیمایی برای دفاع از حقوق فلسطینیان در بحرین می‌شوند.

او ادامه داد: هزاران نفر از مردم بحرین در طول این سالها تا امروز علیرغم قلدری نظام و سلطه جویی و اقدامات دیکتاتورانه ، به خیابانها آمده تا مساله محوری یعنی فلسطین را با روشهای مختلف ممکن بیان کنند و پرچم فلسطین و مقاومت اسلامی را در دفاع از فلسطین برمی افرازند و عقاید خود را برای رسانه ها بیان می کنند اما امروز با توجه به ممنوعیت خروج و آمدن به خیابانها و تعقیب توسط نظام و سرکوب آنان ،برای بیان عقاید خود با روشهای دیگر در فضای مجازی فعالیت می کنند.

معاون دبیرکل الوفاق افزود: فراخوان امام خمینی برای برگزاری تظاهرات روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، بیانگر بصیرت ، هوشیاری و دقت نظر امام برای بزرگداشت این روز جهت همبستگی با مساله فلسطین و گم نکردن قطب نما بود بنابراین مردم امروز به اهمیت این مساله پی بردند و این روزی که امام خمینی (ره) اعلام کرد قطب نمای تشخیص حق و باطل است و گروه مدافعان حقوق شرعی فلسطین و خائنان و صهیونیستی گرایان را از یکدیگر جدا کرد.

الدیهی خاطرنشان کرد، دعوت امام خمینی (ره) نقطه تحولی بود و یکی پس از دیگری نسل های مقاوم و مدافع مساله فلسطین به وجود آورد . امام خمینی با نگاه تیزبینانه گویی امروز را می دید که برخی خود را به آغوش صهیونیست ها خواهند انداخت و بزرگداشت روز جهانی قدس یکی از موانعی است که مانع سقوط و افتادن در آغوش صهیونیسم می شود. فراخوان جمهوری اسلامی ایران از زمان اعلام روز قدس تا امروز برای دفاع از مساله فلسطین، امروز محوری شده که برای دفاع از فلسطین بدان استناد می کنند.

او گفت: امروز نیز کشور مورد اعتماد متمایز در دفاع از مساله فلسطین و مورد اعتماد فلسطینی ها و همه مردم آزاده مخالف با رژیم صهیونیستی است ایران هم اکنون مصداق دفاع از مساله فلسطین پس از افتادن دیگران در آغوش صهیونیست ها و کسانی است که این مساله را فروختند و زشتی و فروپاشی اخلاقی نظام هایی که به ضرر مسائل و منافع امت اسلامی با رژیم صهیونیستی بیعت کردند ،آشکار شده و مردم امروز از این نظام ها که با قاتلان اسرائیل بیعت کردند، اعلام برائت کردند. مردم بحرین، فریبکاری نظام را دربرابر دادگاههای بین المللی که درصدد بهبود چهره اش بوده را افشا کرد و پیروزی را رقم خواهد زد.

وی در پایان این گفت‌وگو عنوان کرد: ایران پرچم حق را برافراشت و هزینه مقاومت در برابر امپریالیسم و سیاست های استکباری آمریکا و رژیم صهیونیستی را می‌پردازد اما بشارت پیروزی را دریافت کرده و محور مقاومت یکی پس از دیگری پیروزی می آفریند زیرا به مسائل مردم و مساله محوری آنان یعنی فلسطین ایمان دارد و خداوند وعده پیروزی را داده و ان شالله محقق خواهد شد.

  پربازدید ترین