• پنج شنبه, 30 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

عضو ارشد جهاد اسلامی: امام خمینی(ره) قطب نمای امت را به سوی قدس چرخاند

عضو ارشد جهاد اسلامی: امام خمینی(ره) قطب نمای امت را به سوی قدس چرخاند

 عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین ضمن تأکید بر تنها نبودن مردم قدس اشغالی، تصریح کرد که امام خمینی (ره) با اعلام روز جهانی قدس پیکان قطب‌نمای امت اسلامی را به سوی قدس چرخاند.

 «احمد المدلل» عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفت‌و‌گو با وب‌سایت عربی فارس تأکید کرد که فریاد امام خمینی (ره)‌ با اعلام روز جهانی قدس در افق طنین‌ انداز خواهد ماند.

عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی در این خصوص گفت: «پس از پیروزی  انقلاب اسلامی ایران، در سال 1979، قدس با امام خمینی (قدس سره) وعد‌ه‌ای داشت که ایشان به منظور یادآور شدن جایگاه این شهر و [مسجد] الاقصی در تاریخ و حیات امت [اسلامی]، آخرین روز جمعه ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس نامید تا این‌گونه پیکان قطب‌نما به سوی شهر تحت تجاوز اشغالگران صهیونیستی، نماد شر جهانی، بچرخاند و امت [اسلامی] را بیدار کند و توان آن‌ها را به حرکت درآورد».

احمد المدلل افزود: «در روز جهانی قدس، انتفاضه مستمر مردم فلسطین علیه دشمن صهیونیستی با درگیری‌، تظاهرات، راهپیمایی، تحصن و سخنرانی‌هایی که روح جوانان فلسطینی را بیدار می‌کند، و همچنین با عملیات‌های نظامی علیه سربازان صهیونیست و شهرک‌نشینیان در خاک فلسطین تجدید می‌شود».

المدلل در ادامه اظهاراتش تأکید کرد که بنیان نهادن روز جهانی قدس، تنها یک شعار در زندگی امام خمینی (قدس سره) نبود بلکه از یک عقده و یک عمل برای رویارویی با رژیم صهیونیستی جنایتکار و آمریکا حامی و هم‌دست این رژیم در جنایت‌های ضدفلسطینی و قدس سرچشمه گرفت.

عضو ارشد جهاد اسلامی ادامه داد: «این اقدام [امام] خمینی و اقدام رهبری ایران پس از آن که از ملت فلسطین و مقاومت آن‌ها به صورت‌تمام‌عیار حمایت کرد به‌ ویژه حمایت نظامی و مادی در حالی صورت گرفت که رژیم‌های عربی و اسلامی از فلسطینی‌ها دست کشیدند و حتی کارشان به جایی رسید که برای عادی‌سازی روابط به سوی رژیم صهیونیستی شتافتند و با آن توافق‌ها امضاء کردند، به اشکال مختلف با آن‌ها روابط برقرار کردند و حضور و اشغالگری آن‌ها را به رسمیت شناختند. این‌ها همان رژیم‌هایی هستند که بسیار سعی دارند ذهن مردم، اشغالگران صهیونیستی را به عنوان یک کشور در قلب جهان اسلامی بپذیرد تا جایی که آن‌ها برای هدف قرار دادن ملت آزاده ما ائتلاف نظامی با این رژیم ایجاد کردند که ویرانی‌ها، کشتار، کوچ اجباری و تضییع حقوق ملت فلسطین و یمن خود بهترین شاهد بر ائتلاف آن‌ها با آمریکا و دست‌پروده آن اسرائیل است».

وی همچنین تأکید کرد: «فریاد امام خمینی (قدس سره) در افق طنین‌انداز خواهد ماند تا به مردم قدس بگوید که شما تنها نیستید و جنگ قدس، جنگ همه ماست؛ جنگ همه این امت».

المدلل اظهارداشت: «روز جهانی قدس امسال در حالی فرا می‌رسد که تمام جهان شاهد افزایش جنایت‌های دشمن صهیونیستی علیه اهالی قدس، مسجد الاقصی و محله شیخ جراح است؛ محله‌ای که اشغالگران سعی دارند اهالی قدس را از آنجا بیرون کنند تا این‌گونه روایت جعلی خود درباره اینکه اورشلیم پایتخت ابدی و یکپارچه اسرائیل است،‌ به اثبات برسانند آن هم در حالی که ملت فلسطین با دشمن تا بن دندان مسلح با سینه‌هایی سپر شده و با اراده‌ای پولادین مقابله می‌کنند تا تأکید کنند قدس مال آن‌هاست و آنان ذره‌ای از خاک این کشور را تضییع نخواهند کرد. جان‌ و جگر‌گوشه‌ها فدایش باد».

عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین در پایان این‌گونه سخنش را به پایان برد: «در روز جهانی قدس، تأکید می‌کنیم که مقاومت همواره با مردم قدس همراه است و آن‌ها را تنها به حال خودشان رها نخواهد کرد. قلب‌ها و فریادهای ما با آن‌هاست و موشک‌هایمان حاضر که پیام آن به دشمن صهیونیستی مخابره شد».

گفت‌و‌گو: معصومه فروزان

  پربازدید ترین