• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

بیانیه انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در ایران در محکومیت حادثه تروریستی در کابل

بیانیه انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در ایران در محکومیت حادثه تروریستی در کابل

 انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در ایران با صدور بیانیه ای حادثه تروریستی در مدرسه دخترانه سیدالشهدا کابل را محکوم کرد.

انجمن دفاع از  قربانیان تروریسم طی صدور بیانیه‌ای انفجار در غرب کابل و مکتب دخترانه سید الشهداء (ع) را محکوم کرد.

در متن این بیانیه  آمده است باز هم پدید شوم تروریسم جنایت آفرید و بیش از دویست و پنجاه دختر دانش آموز را به خاک و خون کشید. این فاجعه جانکاه نه تنها خانواده دختران دانش آموز مدرسه سیدالشهدا کابل را داغدار نمود بلکه ملت بزرگ افغان و دیگر مردم منطقه و جهان را در سوگی عظیم نشاند که با هیچ مرهمی التیام نخواهد یافت.

جنایتکاران چه پاسخی برای این عمل ننگین خود دارند. مگر تحصیل دانش آموزان معصوم جرم است؟ مگر ماه رمضان ماه حرمت و رحمت الهی نیست؟ مگر تمامی ادیان و آموزه های اخلاقی قتل انسان ها، بویژه کودکان را عملی ممنوع و گناهی بزرگ نمی داند؟ این عمل ننگین نشان می دهد که تروریست ها از هر مرام و اعتقاد و وجدان انسانی تهی بوده و همچون ابزاری در خدمت منافع آمران خود در نظام سلطه هستند.

استمرار چند دهه آتش افروزی تروریسم در این منطقه  با هدف جلوگیری از توسعه و عقب نگه داشتن کشورها نشان میدهد که مداخلات خارجی با ادعاهای مبارزه با تروریسم هیچ ارمغانی به جز گسترش ویرانی و ناامنی روزافزون برای منطقه نداشته و ملت ها به وضوح می بینند که نیروهای نظامی خارجی خود منشا ناامنی و گسترش تروریسم هستند.

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم با محکوم نمودن این واقعه اسف بار و ابراز همدردی با خانواده های قربانی این جنایت علیه بشریت و همراهی در عزای عمومی اعلام شده، از نخبگان، رهبران سیاسی منطقه و سازمان های بین المللی می خواهد تا به ابراز تاسف و محکومیت بسنده نکرده و قدم هایی عملی و موثر در مبارزه با ریشه های تروریسم و مجازات مجرمین برداشته و با مشارکت در کیفرخواهی در مجامع بین المللی، دخالت خارجی را چاره اندیشی نموده و عدالت را برای قربانیان و ثبات و امنیت و آرامش را برای مردم منطقه تامین نمایند.

  پربازدید ترین