• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

رییس شورای عالی مصالحه ملی با نماینده ویژۀ ایران برای افغانستان دیدار کرد

رییس شورای عالی مصالحه ملی با نماینده ویژۀ ایران برای افغانستان دیدار کرد

رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی، در دیدار با محمد ابراهیم طاهریان نماینده‌ی ویژه‌ی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای افغانستان، در راستای پروسه صلح در قصر سپیدار دیدار و گفتگو کردند.

دفتر شورای عالی مصالحه ملی  امروز دوشنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد: عبدالله عبدالله با محمد ابراهیم طاهریان نماینده‌ی ویژه‌ی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار کرده و طی این دیدار طاهریان از تلاش‌های صلح افغانستان حمایت کرده است.

نماینده‌ی ویژه‌ی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با تأکید به حمایت کشورش از تلاش‌های صلح افغانستان گفت: جمهوری اسلامی ایران از هرگونه تلاشی که در آن ختم جنگ و حقوق همه اقشارجامعه تضمین و تأمین شود، حمایت می‌کند.

طاهریان از رویدادهای اخیر در کشور مخصوصاً حمله به دانش‌آموزان یک مکتب در کابل ابراز تأسف کرده افزود: مردم افغانستان در طول سالیان متوالی قربانی‌های بی‌شماری داده‌اند، اکنون زمان آن رسیده تا جنگ و خون‌ریزی در افغانستان پایان یابد.

رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی نیز با بیان خیر مقدم به نماینده‌ی ویژه‌ی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران  گفت: از کمک‌های جمهوری اسلامی ایران برای افغانستان و حمایت این کشور از پروسه صلح تشکر و قدردانی می نماییم.

به نقل از اعلامیه شورای عالی مصالحه ملی،عبدالله عبدالله در صحبت‌های خود تصویر روشنی از آخرین تحولات سیاسی-امنیتی و تلاش‌های صلح ارایه کرد و بر تعهد جمهوری اسلامی افغانستان به صلح تأکید نمود.

رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی اظهار داشت: یک فرصت استثنایی برای دست‌یافتن به صلح فراهم گردیده و طرف جمهوری اسلامی افغانستان در این راستا گام‌های اساسی را برداشته است موفقیت صلح به همکاری صادقانه طرف مقابل و همکاری جامعه بین‌المللی و کشورهای منطقه دارد.

  پربازدید ترین