• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

عذر خواهی شبکه خبر ایران بابت استفاده کردن از واژه کشته برای قربانیان حمله تروریستی کابل و توضیح در باره آن

عذر خواهی شبکه خبر ایران بابت استفاده کردن از واژه کشته برای قربانیان حمله تروریستی کابل و توضیح در باره آن

سایت شبکه خبر صداوسیمای ایران بابت اشتباه رخ داده در انتشار خبر مربوط به حادثه تروریستی انفجار روز شنبه در کابل از مخاطبان خود عذرخواهی کرد.

متن عذرخواهی شبکه خبر ایران و توضیح در باره آن به شرح ذیل می‌باشد:
 عذرخواهی شبکه خبر بابت انتشار یک خبر
سایت شبکه خبر صداوسیما بابت اشتباه رخ داده در انتشار خبر مربوط به حادثه تروریستی انفجار روز شنبه در کابل از مخاطبان خود عذرخواهی می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  طبق روال انتشار اخبار در همه ی سایت های خبری، بعد از وقوع هر گونه انفجار یا حادثه در جهان، میزان تلفات با عنوان کشته و یا زخمی ذکر می شود و پس از دریافت اخبار تکمیلی و مشخص شدن نوع رخداد (تروریستی، اتفاق، حادثه...) و جامعه ی در برگیرنده ی آن، نوع ادبیات پرداختن به آن خبر مشخص می شود.

در خبر انفجار تروریستی مقابل مدرسه ی سیدالشهدا در افغانستان که متاسفانه منجر به شهادت ده‌ها تن از دانش‌آموزان دختر شد به محض دریافت اخبار اولیه سایت شبکه خبر اقدام به انتشار این خبر با عنوان «سه انفجار خونین در کابل» کرد که در آن خبر تلفات این حادثه را از زبان طارق آرین سخنگوی وزارت کشور افغانستان، بیست و پنج کشته و پنجاه و دو زخمی اعلام کرد.

همچنین در خبری دیگری با تیتر «40 کشته در انفجار مدرسه‌ای در کابل» به نقل از اسکای نیوز از کشته شدن دستکم 40 تن در انفجار‌های مدرسه‌ای در کابل خبر داد.
 
پس از گذشت زمان و اعلام جزئیات بیشتر این حادثه ی تروریستی، شبکه ی خبر در خبری تکمیلی با عنوان «افزایش شهدای انفجار‌های کابل به 68 نفر» اطلاعات تازه تری را از این حادثه منتشر کرد.
 
سیاست کلی شبکه خبر و در راس آن رسانه ملی حمایت از مظلومان جهان به ویژه در کشورهای دوست و همسایه است و هیچگونه غرض ورزی در انتشار اخبار ندارد.
 
شبکه ی خبر ضمن اصلاح خبرهای منتشر شده به این وسیله از مخاطبان خود به دلیل اشتباه رخ داده عذرخواهی می کند.

  پربازدید ترین