• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

به کدامین گناه کشته شد.. اقدام تروریستی دیگری که با دستور و ردپای آمریکا در افغانستان صورت گرفت

به کدامین گناه کشته شد.. اقدام تروریستی دیگری که با دستور و ردپای آمریکا در افغانستان صورت گرفت

ترجمه پارسی مقاله منتشر شده در روزنامه مشهور عرب تحت عنوان «به کدامین گناه کشته شد.. اقدام تروریستی دیگری که با دستور و ردپای آمریکا در افغانستان صورت گرفت» را در ذیل ملاحظه بفرمایید:

سکوت، اندوه و درد همه ی افغانستان این کشور آرام مسلمان را پس از حمله تروریستی که از طریق گروه‌های محلی و به دستور آمریکا انجام شد فرا گرفته است.

مدرسه دخترانه‌ای در پایتخت افغانستان کابل ،عصر شنبه هدف قرار گرفت. آمار قربانیان این حمله بالغ بر 68 نفر و بیش از 150 مجروح است که برخی از آنان در حالت وخیمی به سر می‌برند . با توجه به وخامت حال برخی از دختران این آمار، ارقام نهایی نیست . این حمله در منطقه ای که بیشتر ساکنان آن شیعیان هستند با منفجر کردن موتری بمب گذاری شده و انفجار بمب‌ها و مین هایی که از پیش در آنجا تعبیه شده بود، انجام گرفت. کینه و نفرتی که مجریان این حمله و آمران آن در سینه دارند آنها را بر آن داشت تا صبر کنند، دختران بیگناه روزه دار از مدرسه خارج شوند تا عملیات کثیف تروریستی شان  را اجرا نمایند.

دولت و طالبان در مورد این حمله یکدیگر را متهم نمودند، دولت، طالبان را به دست داشتن در پشت این حمله متهم کرد، در حالی که ذبیح الله مجاهد سخنگوی حرکت طالبان هرگونه ارتباط این گروه را با این حمله نفی و آن را محکوم کرد.

 قطعا کسانی که حوادث اخیر افغانستان را دنبال می‌کنند می‌توانند به نتیجه بسیارساده ای که هیچ پیچیدگی در آن نیست دست یابند، و آن نتیجه این است که ایالات متحده آمریکا برخی از مزدوران و گروه‌های داخلی را به کار گرفته و مدت‌های مدیدی است که از دهه 80 آنها را تحت حمایت خود قرار داده و برای تحقق اهداف آمریکا به آنها پول و سلاح داده است.

 بر کسی پوشیده نیست که کار ایالات متحده آمریکا در انتقال مزدوران داعش و گروه‌های تروریستی از سوریه و عراق و یمن و لیبی و استقرار دوباره آنها در افغانستان،  زمینه چینی برای اعلام افغانستان به عنوان امیرنشین جدید داعش بود. این تغییر مکان بر اساس گفته ها و بافته های ذهنی نیست بلکه برپایه مدارک رسمی است که روسیه آنها را افشا کرده و مستند به اظهارات مسئولان سابق آمریکا می باشد .دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا همان کسی است که صراحتاً هیلاری کلینتون و باراک اوباما را به تاسیس و حمایت از داعش و گروه های مشابه آن متهم نمود.

کار وزارت اطلاعات آمریکا (سیا) محدود به گروه های داعش نمی باشد بلکه گروه های محلی نفوذی در بدنه افغانستان مانند گروه حقانی که ارتباطات بسیار محکم و تنگاتنگی با وزارت اطلاعات آمریکا دارند ، را نیز در بر می گیرد.

ناامنی و بی ثباتی در افغانستان هدف اول و آخر آمریکاست؛ از این رو  اقدامات و حمله‌های تروریستی که افراد بومی افغانستان را هدف قرار می دهد در دوره اخیر چندین برابر شده است و آن بدین خاطر است که آمریکا می کوشد تا نظریه نکبت بار خود  مبنی بر این که در صورت خروج  کامل نیروهای آمریکایی، آن کشور، دچار هرج و مرج و جنگ داخلی خواهد شد، را  اثبات کند و این دقیقاً همان چیزی است که روند روبه رشد  حملات و تمرکز آن ها بر روی ملت افغانستان به طور کلی و به طور خاص طایفه شیعه این کشور را توجیه می کند؛ چرا که مدرسه دخترانه ای که در حمله اخیر مورد هدف قرار گرفت در منطقه دشت بارشی که اغلب ساکنان آن شیعیان هستند انجام شد. علاوه بر این ماجرا حملات فراوانی نیز بر ضد دانشگاه ها و مدارس و بازار ها انجام شده است.

دلایل بسیار زیادی وجود دارد که ثابت می کند آمریکا در این حملات دست داشته است. شاید مهم‌ترین این دلایل همان سابقه و بدنامی آمریکا در کشورهایی است که به اشغال آن‌ها اقدام کرده است.

به عنوان نمونه در عراق، آمریکا از تئوری تفرقه بیانداز و حکومت کن استفاده نمود که همان سیاست مشهور آمریکایی در سوء استفاده کردن از طوایف و به جان هم انداختن آنان است. این کشور گروه‌های آمریکایی و مزدورانی را برای کشتن افرادی از هر طایفه به کار گرفت سپس با روشن کردن آتش فتنه و تحریک نمودن طوایف مسلمان در عراق آن ها را به جان هم انداخت.

و امروز نیز قبل از خروج سربازانش سیاستی مشابه هم آنچه که در عراق انجام داد ، در افغانستان در پیش گرفته و افغانی ها را به جان هم انداخته است و از گروه‌هایی تروریستی برای ناامن نمودن افغانستان حمایت مالی می کند.

 تاخیر خروج آمریکا از افغانستان به طور کامل تا 11 سپتامبر در راستای تحقق همین هدف صورت گرفته تا آن کشور به هدفش که ایجاد هرج و مرج و جنگ داخلی در افغانستان است ، دست یابد.

در یک کلام ایالات متحده کارش این است که فرد را می کشد و سپس در تشییع جنازه قربانی شرکت می کند.  سیاست آمریکا کاملاً واضح و مشخص شده است و مشاهده رد پای آمریکا  بعد از هر اقدام تروریستی نه فقط در افغانستان بلکه در جهان اسلام بسیار ساده است.

درود خداوند بر ارواح دختران شهید و طلب شفا و بهبودی سریع برای همه مجروحان و لعنت و قصاص برای کسانی که به این اقدام تروریستی دست زدند و به آن دستور دادند.

  پربازدید ترین