• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

از تخریب ساختمان خبرنگاران در غزه تا وعده شش ماه موشکباران تل آویو

از تخریب ساختمان خبرنگاران در غزه تا وعده شش ماه موشکباران تل آویو

در حالیکه ساعتی قبل رژیم صهیونیستی با حمله موشکی ساختمان خبرنگران و رسانه‌ها را در غزه تخریب کرد، سخنگوی گردان های قسام از آمادگی برای شش ماه موشکباران مستمر تل‌آویو خبر داد.

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد.

در طول 6 روز گذشته، صهیونیست‌ها تاکنون بیش از 145 فلسطینی اعم از کودکان، زنان و سالخوردگان را به شهادت رسانده‌اند، رژیم صهیونیستی با توجه به این که نتوانسته مشکل سیاسی خودش را به سرانجام برساند در برخورد با فلسطینی ها بدون این که عواقب رفتارش را محاسبه کند وحشیانه به فلسطینی ها حمله می کند.

اما از سوی دیگر مقاومت در پاسخ به حملات وحشیانه اشغالگران قدس، از شهر تل آویو پایتخت سیاسی رژیم صهیونیستی تا پادگان های نظامی این رژیم و حتی نیروگاه حساس دیمونا را هدف قرار داده است و از لایه‌های متعدد رژیم صهیونیستی و حتی گنبد آهنین عبور کرده است، گروه‌های مقاومت قدرت پاسخگویی بسیار بالای خود را به نمایش گذاشته اند.

مقاومت فلسطین در پاسخ به ادامه تجاوزهای صهیونیست ها و حملات به غزه، همچنان به موشک باران سرزمین های اشغالی ادامه می دهد.

آمار شهدا و مجروحین فلسطین تا این لحظه: 145 شهید که 41 نفر آنان کودک و 23 نفر زن بودند و حدود 1100 نفر زخمی شدند.

اعتراف صهیونیست‌ها به شلیک 30 موشک به سوی تل‌آویو
از سوی دیگر، رسانه‌های صهیونیستی نیز از شلیک دست‌کم 30 فروند موشک به سوی تل‌آویو و اطراف آن خبر دادند و برخی منابع از به صدا درآمدن آژیرهای خطر در این شهر خبر دادند.

شلیک ده‌ها موشک به سوی «اشدود»
لحظاتی پس از انتشار این اخبار و تصاویر، شاخه نظامی جنبش حماس از شلیک ده‌ها موشک به سوی «اشدود» خبر داد. اشدود یکی از مهم‌ترین مراکز تجاری رژیم صهیونیستی در کنار تل‌آویو است.بندر اشدود نیز بزرگ‌ترین بندر این رژیم محسوب می‌شود و گفته می‌شود که بیش از 60٪  واردات صهیونیست‌ها از طریق این بندر صورت می‌گیرد.

هشدار ارتش صهیونیست؛ ساکنان تل‌آویو تا اطلاع‌ثانونی در پناهگاه‌ها بمانند
بر اساس این گزارش، ارتش رژیم صهیونیستی از ساکنان تل‌آویو خواست تا به پناهگاه‌ها بروند و تا اطلاع ثانوی در آن‌جا باقی مانند.پایگاه خبری «الجزیره» نیز در خبری فوری نوشت که توپخانه رژیم صهیونیستی پس از این عملیات موفق مقاومت فلسطین علیه مرکز و جنوب تل‌آویو، برخی مناطق را در نوار غزه هدف قرار داد.

آمادگی مقاومت برای شش ماه موشک‌باران مستمر تل‌آویو
ابوعبیده، سخنگوی شاخه نظامی حماس پس از عملیات موشکی امروز علیه تل‌آویو و مناطق اطراف آن، اعلام کرد:« به لطف الهی، خودمان را برای شش ماه موشک‌باران مستمر تل‌آویو آماده کرده‌ایم.»

لغو پروازهای فرودگاه بن‌گوریون
رادیو رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که حدود 40 پرواز روز یکشنبه از کشورهای مختلف به مقصد فرودگاه «بن گوریون» در نزدیکی تل آویو لغو شده است.

به نوشته الجزیره، شرکت‌های هواپیمایی خارجی درخواست صهیونیست‌ها برای انتقال پروازها از فرودگاه بن‌گوریون به فرودگاه رامون را نپذیرفته و تمامی سفرهای خود را لغو کرده‌اند.

برج الجلاء در حمله موشکی رژیم صهیونیستی فرو ریخت
جنگنده‌های رژیم صهیونیستی با چهار موشک برج الجلاء که مقر رسانه‌ها و شبکه‌های خبری دنیا در غزه است را هدف قرار دادند. هنوز مشخص نیست که خبرنگاران در هنگام حمله در این ساختمان حضور داشته اند یا اینکه پیش از حمله این ساختمان را ترک کرده‌اند.

الجزیره گزارش داد که برج الجلاء در این حمله کاملا  فرو ریخته است.

شلیک 2500 راکت از غزه به اراضی اشغالی
در همین ارتباط سخنگوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که حماس تاکنون 2500 راکت به سمت اراضی اشغالی شلیک کرده است.

لحظه به لحظه با آخرین تحولات فلسطین (یکشنبه):
8:39 | وزارت بهداشت غزه: در حملات اخیر رژیم صهیونیستی به غزه 5 نفر به شهادت رسیده و بیش از 40 نفر مجروح شدند

8:37 | منابع فلسطینی: نظامیان رژیم صهیونیستی دست به بازداشت گسترده شهروندان در شهرک قدیمی در قدس اشغالی زده اند

8:20 | حمله جنگنده های صهیونیستی به مقر امنیت ملی در مرزهای مشترک مصر و نوار غزه

7:28 | هنیه: غزه امروز در سراسر رژیم صهیونیستی قانون منع آمد و شد برقرار می کند

7:19 | وزرات بهداشت فلسطین: به دنبال حملات اخیر اسرائیل به نوار غزه نفر4 شهید و 25 نفر زخمی شدند که بیشترشان کودک و زن بودند

7:03 | وزیر کشور در غزه: بازگشایی گذرگاه زمینی رفح با مصر در مقابل رفت و آمد مسافران

7:00 | مرکز الفلسطینی: "سازمان حقوقی بیتسلیم اسرائیل" : اسرائیل با کشتار غیر نظامیان و تخریب زیر ساخت ها مرتکب جنایت جنگی می شود

5:00 | منابع فلسطینی اعلام کردند که جنگنده‌های اسرائیلی در کمتر از یک ساعت بیش از 100 نقطه را در نوار غزه بمباران کردند

4:17 | گردان‌های قسام در پاسخ به دور اخیر حملات رژیم صهیونیستی به غزه، مجددا برخی از مناطق و شهرک‌های اسرائیلی را هدف حملات موشکی و راکتی خود قرار داد

3:30 | جنگنده‌های اسرائیلی در دقایق اخیر 15 نقطه را در شمال نوار غزه بمباران کردند

3:00 | منابع خبری از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به منزل مسکونی «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس در نوار غزه خبر دادند

2:09 | یک اسرائیلی در حمله راکتی و موشکی قسام به تل آویو کشته شده و 10 نفر دیگر زخمی شدند.

2:00 | قسام حملات گسترده‌ای علیه تل آویو و دیگر مناطق اشغالی آغاز کرده است. سخنگوی قسام: این حملات گسترده مقاومت به تل آویو و اشدود، پاسخی به جنایت دشمن صهیونیست در هدف قرار دادن برج "الجلاء" است.

1:35 | رژیم صهیونیستی بامداد برج مسکونی «اندلس» در غرب غزه را هدف حملات پهپادی خود قرار داده است.این هفتمین برجی است که اسرائیل از زمان آغاز جنگ غزه تاکنون هدف قرار می‌دهد و تخریب می‌کند.

1:00 | هواپیماهای اسرائیلی همچنان در حال بمباران مناطق مختلف نوار غزه هستند

0:22 | زیاد النخاله، دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین تلفنی با سردار قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفتگو کرد.در این گفتگوی تلفنی بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از مقاومت در مواجهه با جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی تاکید شد.

0:20 | "شمریت مئیر" روزنامه‌نگار اسرائیلی تاکید کرد که حماس شماره همراه آویخای ادرعی سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی را در بین مردم پخش کرده و اکنون تماس‌های زیادی با او گرفته می‌شود و به او دشنام می‌دهند و تصاویر هیتلر را برای او ارسال یا تهدیدش می‌کنند

  پربازدید ترین