• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

مفتی اعظم عمان: مقاومت فلسطین آبروی امت را حفظ کرد

مفتی اعظم عمان: مقاومت فلسطین آبروی امت را حفظ کرد

شیخ احمد بن حمد الخلیلی از رشادت بی نظیر و جانفشانی های بزرگ مقاومت فلسطین قدردانی و تأکید کرد: مقاومت آبروی امت را حفظ کرد.

شیخ احمد بن حمد الخلیلی مفتی اعظم سلطنت عمان از رشادت بی نظیر و جانفشانی های بزرگ مقاومت فلسطین قدردانی نمود و تأکید کرد: مقاومت آبروی امت را حفظ  کرد و ننگ و عار را از پیشانی امت شست.

وی در صفحه توئیتر خود نوشت: مقاومت شجاع با رشادت بی نظیر و جانفشانی های بزرگ و اقدامات موفق خود، آبروی امت را حفظ کرد و ننگ و عار از پیشانی امت شُست.

شیخ الخلیلی افزود: این ننگ و عار برای مدتی دامن امت را گرفته و آن را منجلاب ذلّت و خواری فرو برده و آن را به پرتگاه ذلت کشاند.

مفتی اعظم تأکید کرد: مقاومت با این  جانفشانی ثابت کرد که مشکلات امت تنها از طریق تمسک به ریسمان محکم دین حل می شود.

وی پیشتر از مقاوم اهالی قدس و نگهبانان مسجد الاقصی در برابر نیروهای اشغالگر اسرائیلی، قدردانی کرده و گفته بود: این مایه تأسف و حسرت است که امت از مهمترین و بزرگترین مسئله سرنوشت ساز که ریشه در اعتقادات آنها دارد، منحرف شده است.

شیخ الخلیلی، سکوت امت عربی و اسلامی در قبال حوادث قدس و سرزمین های اشغالی فلسطین را محکوم کرد و افزود: حوادث اخیر سرزمین های اشغالی ثابت کرد که قدرت اراده از قدرت سلاح بزرگتر است و ایمان از تجهیزات دشمن قدرتمند تر است.

مفتی لیبی: یاری اهالی فلسطین واجب عینی است

از طرف دیگر شیخ الصادق الغریانی مفتی لیبی نیز با بیان اینکه حوادث بیت المقدس، مسئله تمامی امت اسلامی است، از مسلمانان خواست با تمام توان به یاری مسجد الاقصی بشتابند.

وی یاری اهالی فلسطین را واجب عینی دانست و گفت: باید هر چه در توان داریم انجام دهیم؛ چراکه خداوند از ما خواهد پرسید که چرا جهاد را ترک کردید؟

  پربازدید ترین