• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

آغاز طرح آمایش مرحله 16 و هویت مرحله 15 پناهندگان همزمان با صدور پروانه کار در ایران

 آغاز طرح آمایش مرحله 16 و هویت مرحله 15 پناهندگان همزمان با صدور پروانه کار در ایران

 مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت داخله ایران از ابلاغ دستورالعمل اجرایی طرح آمایش 16 و هویت 15 پناهندگان همزمان با صدور پروانه کار در این کشور به ادارات کل امور اتباع و مهاجرین خارجی سراسر ایران خبر داده است.

دکتر مهدی محمودی با اشاره به ابلاغ طرح آمایش 16 در اجرای دستور وزیر داخله و رئیس کمیسیون ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی ایران گفت: این دستورالعمل از تاریخ 27 ثور/ اردیبهشت 1400 در یک بازه زمانی معین در سراسر ایران به اجرا درآمده است.

وی تاکید کرد: آمایش 16 با هدف به روزرسانی توزیع جمعیتی پناهندگان از جمله پناهندگان افغانستانی به منظور ارائه خدمات مناسب‌تر در پهنه سرزمینی، به هماهنگی و برنامه ریزی در عرصه های متفاوت و خدمات رسانی توسط دستگاه های مختلفی نیاز دارد.

دبیر کمیسیون ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی وزارت داخله ایران افزود: امسال نیز همزمان با تمدید و صدور کارتهای آمایش و هویت، مجوز صدور پروانه کار نیز صادر می گردد.

دکتر محمودی در ادامه با اشاره به شرایط ویژه شیوع ویروس کرونا و احتمال ابتلا به این بیماری تاکید کرد: کلیه مشمولین این طرح بر اساس فراخوان‌ها و نوبت دهی صورت گرفته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا می توانند به دفاتر خدمات، اقامت و اشتغال اتباع خارجی مراجعه و نسبت به تمدید کارت های آمایش خود اقدام نمایند.

  پربازدید ترین