• سه شنبه, 28 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

علمای افغانستانی و پاکستانی ادامه جنگ در افغانستان را نادرست دانستند

علمای افغانستانی و پاکستانی ادامه جنگ در افغانستان را نادرست دانستند

 علمای دینی افغانستان و پاکستان نشستی را در عربستان سعودی با حضور دبیرکل سازمان همکاری های اسلامی برگزار و ادامه جنگ در افغانستان غیر دینی خواندند.

نشست علمای افغانستان و پاکستان در عربستان سعودی برگزار و آنها هرگونه ادامه جنگ در افغانستان را ناروا خوانده و تاکید کردند که  این جنگ باید پایان یابد.

محمدداود دبیرکل سازمان همکاری های اسلامی در این نشست گفت: جمهوری اسلامی افغانستان موقف دینی، معتدل و سازگار را در قبال صلح، به‌ ویژه تامین آتش‌بس فوری و تعیین سرنوشت کشور از طریق اراده‌ آزاد مردم اختیار کرده که مورد قبول تمام کشورهای اسلامی بوده و ما نیز از این موقف دولت افغانستان اعلام حمایت می‌کنیم.

جنرال بلال اکبر سفیر پاکستان در عربستان سعودی نیز اظهار داشت: چهره اصلی اسلام ثبات است،چهار دهه است که جنگ در افغانستان جریان دارد اکنون زمان آن رسیده که زمینه برای صلح فراهم شود.

وی افزود: ادامه جنگ در افغانستان برای پاکستان نیز درد آور است و صلح در افغانستان صلح در پاکستان نیز است.

بر این اساس ،عنوان می شود که پاکستان در روند صلح افغانستان نقش اساسی دارد و طالبان را به میز مذاکرات صلح حاضر کرده است.

«محمد قاسم حلیمی» وزیر حج و اوقاف کشور در این نشست نیز با یادآوری این که اکنون جنگ افغانستان به جایی رسیده که مساجد و مکاتب مورد حمله انفجاری و انتحاری قرار می ‌گیرند و زمانی که مسلمان، مسلمانان را می ‌کشند الله اکبر می‌گویند.

حلیمی تاکید کرد: همه علمای اسلامی مسئولند تا  برای ختم جنگ در افغانستان اقدام کند؛ در حالی که یگانه بهانه ادامه جنگ که حضور نیروهای خارجی خوانده می‌شد، هم از بین رفته است.

  پربازدید ترین