• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

سقوط 18 پاسگاه در سرپل؛ 200 نیروی امنیتی در محاصرۀ طالبان اند

سقوط 18 پاسگاه در سرپل؛ 200 نیروی امنیتی در محاصرۀ طالبان اند

اعضای شورای ولایتی سرپل می‌گویند که 140 نیروی امنیتی در ولسوالی سوزمه‌قلعۀ این ولایت و 60 نیروی امنیتی در منطقۀ «سیدآباد هزاره‌گی»، در مربوطات بزرگ‌راه سرپل_جوزجان در محاصرۀ طالبان‌اند.

اعضای شورای ولایتی سرپل می‌افزایند که نزدیک به 18 پاسگاه امنیتی کوچک و بزرگ از دو روز به این‌سو در مسیر بزرگ‌راه سرپل_جوزجان بدون درگیری به‌دست طالبان سقوط کرده است.

اسدالله خرم، عضو شورای ولایتی سرپل می‌گوید که وضعیت در ولسوالی‌های این ولایت به وخامت کشیده است و ادامۀ این وضعیت، منجر به سقوط ولسوالی‌ها خواهد شد. به گفتۀ این عضو شورای ولایتی سرپل، هم‌اکنون راه ولسوالی‌ها بسته و شبکه‌های مخابراتی در ولسوالی‌های این ولایت قطع شده است.

اسدالله خرم می‌افزاید که اگر به کمک نیروهای امنیتی گیرمانده در ولسوالی سوزمه‌قلعه و مسیر بزرگ‌راه سرپل_جوزجان رسیده‌گی نشود، فاجعه رخ خواهد داد.

از سویی هم، سیداسدالله دانش، معاون شورای ولایتی سرپل می‌گوید، اطلاعاتی که از میدان‌های نبرد در این ولایت رسیده است، نشان می‌دهد که چرخ‌بال‌های ارتش طالبان را هدف قرار نمی‌دهد.

با این حال، قربان‌مراد مراد، والی سرپل می‌گوید که سربازان تازه‌نفس به‌منظور سرکوب طالبان به این ولایت آمده‌اند و از میزان بلند تهدیدات امنیتی کاسته شده است.

به گفتۀ والی سرپل، در پی حمله‌های هوایی که در 24 ساعت گذشته بر تجمع طالبان در مسیر بزرگ‌راه سرپل_جوزجان و مناطق زیر تهدید این ولایت انجام شده است، 20 جنگ‌جوی طالبان کشته شده و 15 جنگ‌جوی دیگر این گروه زخم برداشته‌اند.

خواستیم دیدگاه وزارت دفاع را نیز در این باره داشته باشیم؛ اما با تلاش‌های مکرر موفق نشدیم.

طالبان نیز تاکنون دربارۀ تلفات افرادشان چیزی نگفته‌اند.

  پربازدید ترین