• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

مقامات سعودی قصد دارند بیش از چهل نوجوان شیعه را اعدام کنند

مقامات سعودی قصد دارند بیش از چهل نوجوان شیعه را اعدام کنند

 فعالان حقوق بشر می‌گویند مقامات سعودی قصد دارند بیش از 40 نوجوان را به دلیل شرکت در اعتراضات قطیف اعدام کنند.

فعالان حقوق بشر هشدار دادند  مقامات سعودی قصد دارند ده‌ها نوجوان را از منطقه شیعه نشین قطیف به دلیل مشارکت در تظاهرات مسالمت آمیز ضد رژیم آل سعود، اعدام کنند.

به گزارش وب سایت خبری «عربستان لیکس»، فعالان حقوق بشر گفته‌اند با اینکه مقامات سعودی سال گذشته ادعا کردند که اعدام افراد را به دلیل ارتکاب جرم‌های کوچک متوقف کرده اند، اما بیش از 40 نوجوان فقط به دلیل شرکت در تجمعات طرفدار آزادی در سال  2011، به اعدام محکوم شدند.

این گزارش کمتر از یک هفته پس از اعدام مصطفی بن هاشم بن عیسی ال درویش، جوان مسلمان شیعه، 26 ساله  به اتهام شرکت در یک اعتراض ضد آل سعود، منتشر شده است. سازمان عفو بین الملل اعلام کرده است که از مصطفی به اجبار  و زیر شکنجه اعتراف گرفته اند. او اعترافات خود را در دادگاه پس گرفته بود.

ولایت قطیف از فوریه 2011 صحنه تظاهرات مسالمت آمیز بوده است معترضین خواستار اصلاحات، آزادی بیان، آزادی زندانیان سیاسی و پایان دادن به تبعیض اقتصادی و مذهبی علیه این منطقه نفت خیز هستند این اعتراضات با برخورد شدید آل سعود روبرو شده است و نظامیان اقدامات امنیتی را در سراسر این ولایت   افزایش داده اند.

به گزارش یک سازمان غیردولتی مستقل و مدافع حقوق بشر در عربستان، نزدیک به 160 فلسطینی به اتهام وابستگی به جنبش مقاومت اسلامی حماس در عربستان اسیر هستند. در 8 ژوئن، حماس بار دیگر تأکید کرد که عربستان باید فلسطینی‌های محبوس در زندان‌های خود، به ویژه محمد الخدری، یکی از مقامات عالی رتبه را آزاد کند  ریرر .

اقدامات سرکوبگرانه عربستان سعودی علیه جنبش مقاومت فلسطین و همچنین افرادی که به دنبال جمع آوری کمک مالی برای افرادی هستند که در نوار غزه محاصره شده اند، همزمان با گسترش روابط مخفی ریاض بارژیم صهیونیستی است.

  پربازدید ترین