• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

تبانی دبیرکل سازمان ملل؛ تبرئه بن سلمان از کودک کشی در یمن

 تبانی دبیرکل سازمان ملل؛ تبرئه بن سلمان از کودک کشی در یمن

وقتی آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد نام انصارالله را در فهرست ناقضین حقوق کودک قرار دارد، مشخص بود که وی با کشورهای متجاوز به یمن به ویژه آمریکا، عربستان سعودی و امارات برای تمدید دوره دبیرکلی اش تبانی کرده است.  

همه از تاثیر نفوذ آمریکا و رژیم صهیونیستی و پول سعودی و اماراتی بر سازمان ملل متحد مطلعند و می دانند که این سازمان فقط ابزاری در دست اینگونه رژیمها بوده و به همین دلیل قادر به متوقف کردن تجاوز به ملتهای مظلوم و تحقق عدالت در جهان نیست.

حذف نام سعودی از فهرست کشورهای ناقض حقوق کودکان توسط بان کی مون دبیرکل سابق سازمان ملل متحد در سال 2016 پس از آنکه ریاض تهدید کرد کمک های مالی اش به این سازمان را قطع خواهد کرد، گواهی بر این مدعاست.

البته پس از جنایات آل سعود علیه کودکان یمنی، گوترش در سال 2017 نام ائتلاف سعودی را در فهرست سیاه کشورهای ناقض حقوق کودکان قرار داد اما با همان بهانه ای که بان کی مون آورد، گوترش در سال 2018 نام سعودی را از این فهرست حذف کرد و به جای آن، نام انصارالله را در این فهرست ثبت کرد در حالی که انصارالله یمن هرگز هیچ کودک یمنی یا سعودی را به قتل نرسانده است.

مشخص است که گوترش تسلیم نفوذ آمریکا و پول سعودی شده در غیر این صورت به خوبی از مرگ کودکان یمنی به خاطر حملات سعودی و محاصره تحمیلی مطلع است.

گوترش چه حرفی برای گفتن دارد وقتی که نام سعودی را از فهرست ناقضان حقوق کودک حذف می کند و نام رزمندگانی را در این فهرست ثبت می کند که کاری جز دفاع از کودکان، زنان و سرزمین شان در برابر تجاوزات آمریکایی، صهیونیستی و سعودی انجام نداده اند.

گوترش چطور می خواهد بن سلمان را از اتهام کودک کشی تبرئه کند وقتی که کودکان یمن وضعشان اینگونه است:

هر 5 دقیقه یک کودک یمنی می میرد.

دو میلیون و ششصد هزار کودک یمنی از سوء تغذیه رنج می برند.

افزایش ابتلای کودکان به سرطان به میزان 200 درصد ناشی از آثار بمب های خوشه ای و سلاح های ممنوعه آل سعود.

شهادت و مجروح شدن بیش از 7 هزار کودک.

توقف حمایت از کودکان باعث شد که بیش از 400 هزار کودک یمنی دچار سوء تغذیه شدید شوند که 80 هزار نفر آنان در آستانه مرگ هستند.

مرگ هشت هزار زن یمنی در سال.

بیش از 3 هزار کودک یمنی دچار مشکلات قلبی هستند که برای درمان نیازمند سفر به خارج می باشند.

با این اوصاف، گوترش نه فقط نخواهد توانست بن سلمان را از آلوده شدن دستهایش به خون کودکان یمنی تبرئه کند بلکه خودش نیز شریک جنایات ولیعهد سعودی علیه کودکان یمن خواهد بود و نفوذ آمریکا، پول سعودی و مقام دبیرکل سازمان ملل متحد نخواهد توانست به وی کمک کند تا از خون کودکان یمن و نفرینشان بگریزد.

  پربازدید ترین