• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

ایران 80 بورسیه تحصیلی در بخش طبی به دانشجویان افغانستانی می دهد

 ایران 80 بورسیه تحصیلی در بخش طبی به دانشجویان افغانستانی می دهد

 سفیر ایران در کابل گفته است که کشورش متعهد شده که همانند سال های گذشته، حدود هشتاد بورسیه تحصیلی در بخش طبی برای دانشجویان افغانستانی فراهم کند.

بهادر امنیان سفیر ایران در کابل امروز (سه شنبه) در دیدار با سرپرست وزارت صحت عامه، گفته است که کشورش آماده است که در بخش آموزش داکتران افغانستانی را در بخش های مختلف از جمله جراحی قلب، همکاری کند.

سرپرست وزارت صحت عامه، از کمک‌های کشور ایران در موج اول ویروس کرونا در افغانستان قدردانی نموده و خواهان همکاری‌های بیشتر این کشور در بخش آموزش کارمندان صحی، اکسیجن و تجهیزات طبی برای مبارزه با موج سوم ویروس کرونا گردید.

مجروح، در رابطه به تدابیر این وزارت مبنی بر مبارزه با موج سوم ویروس کرونا در کشور، گفت که با توجه به افزایش تعداد افراد مبتلا به این ویروس، ما تعداد بستر را در کابل و ولایات افزایش دادیم و اکنون در هفت شفاخانه کابل، دستگاه تولید اکسیجن نصب شده است.

سرپرست وزارت صحت عامه،  آموزش کارمندان صحی را یک نیاز جدی برای سکتور صحت خوانده و از کشور ایران خواست تا داکتران افغانستانی را در این راستا به خصوص در بخش جراحی قلب همکاری نماید.

در عین حال، سفیر کشور ایران، بر همکاری مشترک این کشور در افغانستان تاکید کرده و در بخش های ذکر شده نیز وعده همکاری داد.

او هم‌چنان گفت که ایران اماده است تا دو شفاخانه‌ی را که در ولایت‌های کابل و بامیان از سوی این کشور اعمار گردیده است در بخش تجهیزات همکاری نماید.

امینیان با اشاره بر فراهم سازی زمینه آموزش گفت که کشور ایران متعهد است تا حدود هشتاد بورسیه را در بخش طب مانند سال‌های قبل برای دانشجویان افغانستان فراهم نماید.

این در حالیست که دو روز قبل، وزارت صحت عامه اعلام کرده بود که نخستین محموله اکسیجن از ایران وارد ولایت هرات شده است.

به گفته مقام های صحی، افغانستان سه هزار بالن اکسیجن از ایران خریده است. با وارد شدن این آکسیجن به افغانستان مشکل و کمبود آکسیجن در شفاخانه های هرات و ولایت های همجوار آن رفع خواهد شد.

  پربازدید ترین