• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

داوطلبان مردمی برای مقابله با طالبان مسلح شدند

داوطلبان مردمی برای مقابله با طالبان مسلح شدند

در پی گسترش دامنۀ نبردها در کشور و سقوط چندین ولسوالی، شماری از داوطلبان مردمی و مجاهدین پیشین در ولایت های تخار، بلخ، بادغیس و بغلان برای جنگ در برابر طالبان مسلح شده‌اند.

شماری از داوطلبان برای بازپس گیری ولسوالی هایی که به تصرف طالبان در آمده است، مسلح شده اند.

جنرال نجیب الله نجیب، فرمانده پیشین جهادی در تخار گفت: فرماندهان جهادی و داوطلبان برای کمک به نیروهای امنیتی اعزام شده اند.

مسؤولان محلی در ولایت تخار نیز اظهار داشتند: نیروهای دولتی در ولسوالی های رستاق، کلفگان، ورسج، فرخار و شهر تالقان فعال هستند، اما چندین ولسوالی دیگر نیز به تصرف طالبان درآمده است .

عبدالخلیل زاهد؛ فرمانده داوطلبان مردمی گفت: "ما به خط اول مقابله با طالبان آمده ایم ."

فرهاد عظیمی، والی بلخ نیز اظهار داشت: به دنبال افزایش حمله طالبان به ولسوالی ها فرماندهان پیشین جهادی به میدان نبرد اعزام شده اند.

شماری از فرماندهان پیشین جهادی با تاکید بر جلوگیری از تصرف شهرها توسط طالبان عنوان کردند: در کنار نیروهای امنیتی با طالبان می جنگند.

بسم‌الله محمدی، سرپرست وزارت دفاع ملی سه روز پیش هنگامی که مسؤولیت وزارت دفاع را به‌عهده گرفت، از مردم خواست از نیروهای امنیتی برای مقابله با طالبان حمایت کنند.

براساس آمارهای منتشر شده، در کمتر از دو ماه حدود 60  ولسوالی توسط طالبان تصرف و  یا در درگیری با نیروهای  دولتی دست به دست شده است .

  پربازدید ترین