• سه شنبه, 28 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

30 هزار نیروی مردمی از پروان، کاپیسا و پنجشیر برای مبارزه با طالبان بسیج می شوند

30 هزار نیروی مردمی از پروان، کاپیسا و پنجشیر برای مبارزه با طالبان بسیج می شوند

به‌دنبال افزایش حمله‌های طالبان و تصرف پی‌هم ولسوالی‌ها توسط جنگ‌جویان این گروه، برخی از رهبران پیشین جهادی برای بسیج نیروهای مجاهدان به‌منظور مبارزه با طالبان، فراخوان دادند. در سه روز گذشته نشست‌های متعدد میان فرماندهان پیشین جهادی در پروان راه‌اندازی شد و در پیوند به بسیج مجاهدان و نیروهای خودی، رای‌زنی صورت گرفت.

نورحبیب گل‌بهاری، فرمانده پیشین پولیس بغلان و از فرماندهان پیشین جهادی امروز که در نشست گشایش شورای اجتماعی مجاهدان ولسوالی جبل‌السراج پروان سخن می‌زد، تأکید می‌کند که در نشست روز دوشنبۀ فرماندهان جهادی در مقر ولایت پروان فیصله شده است که ولایت‌های پروان، کاپیسا و پنجشیر هر کدام 10 هزار نیرو برای مبارزه با طالبان بسیج کنند.

به گفتۀ آقای نورحبیب گل‌بهاری، این نیروها به گونۀ رسمی ثبت می‌شوند تا تفکیک شود که چه کسانی جنگ‌افزار دارند و برای چه کسانی جنگ‌افزار درنظر گرفته شود.

در همین حال، ده‌ها تن از باشنده‌گان و مجاهدان کاپیسا در محور فرماندهان جهادی امروز با گردآمدن در شورای ولایتی این ولایت، برای برداشتن جنگ‌افزار و ایستادن در کنار نیروهای امنیتی، اعلام آماده‌گی کردند.

از سوی دیگر، ده‌ها تن از مجاهدان ولسوالی سالنگ ولایت پروان نیز در موجودیت فرماندهان جهادی این ولسوالی در یک گردهمایی آماده‌گی‌شان را برای پشتی‌بانی از نیروهای امنیتی و مبارزه با طالبان اعلام کردند.

هم‌زمان با فراخوان برای بسیج نیروهای مردمی برای مبارزه با طالبان، شورای اجتماعی مجاهدان ولسوالی جبل‌السراج امروز به گونۀ رسمی اعلام موجودیت کرد.

  پربازدید ترین