• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

افغانستان: پاکستان از مهاجرین به عنوان ابزار فشار استفاده نکند

 افغانستان: پاکستان از مهاجرین به عنوان ابزار فشار استفاده نکند

دولت در واکنش به اظهارات وزیر خارجه پاکستان درباره مهاجرین افغان از اسلام‌آباد خواست تا از مسئله مهاجران به عنوان ابزار فشار بر کابل استفاده نکند.

وزارت خارجه افغانستان در بیانیه‌ای تاکید کرد که دولت همواره خواستار بازگشت مداوم و عزتمندانه مهاجرین افغان به وطن‌شان بوده است.

این بیانیه می‌افزاید: در این راستا کابل در‌ چارچوب ساختارهای موجود همکاری دوجانبه از جمله برنامه اقدام عمل افغانستان-پاکستان برای صلح و همبستگی با طرف پاکستان بطور مستمر کار می‌کند.

وزارت خارجه کشور در واکنش به اظهارات اخیر «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان درباره مهاجرین افغان نیز تصریح کرد: انتظار می‌رود تا کشورهای همسایه از مسئله مهاجرین به عنوان ابزار فشار بر افغانستان استفاده نکنند.

در ادامه این بیانیه با توجه به نقش پاکستان در روند صلح افغانستان آمده است: ما بدین باوریم که همکاری‌های صادقانه پاکستان در راستای ختم خونریزی و تامین صلح پایدار و فراگیر در افغانستان به‌مراتب مؤثرتر از اظهارنظرها و پیش‌بینی‌های نگران‌کننده از جانب مقامات دولت پاکستان می‌باشد.

قریشی اخیراً تصریح کرده بود که پاکستان در سال‌های گذشته میزبان 3.5 میلیون مهاجر افغان بوده و درصورت وقوع جنگ داخلی دیگر در افغانستان مرزهایش را با افغانستان بسته و از پذیرش مهاجرین بیشتر خودداری خواهد کرد.

پیش از این نیز «عمران خان» نخست‌وزیر پاکستان گفته بود که اگر طالبان بر افغانستان تسلط پیدا کند، پاکستان مرزهای خود را می‌بندد تا از هجوم مهاجران جلوگیری کند.

  پربازدید ترین