• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

دروازه مکاتب و دانشگاه ها تا عید قربان بسته می ماند

دروازه مکاتب و دانشگاه ها تا عید قربان بسته می ماند

وزارت صحت عامه در همکاری با نهادهای تحصیلی و تعلیمی روی طرحی کار کرده که براساس آن مکاتب و دانشگاه‌ها پس از چهارم عید دوباره به فعالیت آغاز می‌کنند.

وزارت صحت عامه روز پنج‌شنبه، هفدهم سرطان، با همه‌گانی کردن این طرح گفته است، علی‌رغم این‌که سیر ویروس کرونا هنوزهم در کشور رو به افزایش است، اما برای جلوگیری از تاثیرات ناگوار اقتصادی این ویروس، روی طرح بازگشایی مکاتب و دانشگاه‌ها کار شده است.

طبق گفته‌های وزارت صحت عامه، این طرح با همکاری وزارت تحصیلات عالی، وزارت معارف، اداره عالی تعلیمات تخنیکی و مسلکی و اتحادیه مکاتب خصوصی انکشاف داده شده است.

در این طرح گزینه‌ای پیش‌بینی شده که برای مکاتب و دانشگاه‌ها زمینه بازشدن تدریجی را بعد از چهارم عید قربان فراهم می‌کند.

وزارت صحت عامه اما خاطرنشان کرده که این طرح در صورت تطبیق واکسین، استفاده اعظمی از فضای باز در امتحانات و سایر شرایط تدریسی، پوشیدن ماسک، حفظ فاصله معیاری و فراهم کردن آب و صابون قابل تطبیق است.

این وزارت گفته است که کارمندان نهادهای تحصیلی و تعلیمی که سن‌شان بالاتر از 18 سال باشد، باید واکسین دریافت کنند. طبق این معلومات، وزارت صحت عامه روند تطبیق واکسین را از اول هفته یعنی شنبه، نوزدهم سرطان، آغاز و تا دو هفته دیگر تکمیل می‌کند.

وزارت صحت عامه در حالی تصمیم به بازگشایی مکاتب گرفته است که هم اکنون براساس آمار رسمی روزانه نزدیک به دو هزار تن به این ویروس مصاب می‌شوند و نزدیک به 100 نفر جان می‌بازند.

  پربازدید ترین