• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

نخستین محموله واکسین کرونای «جانسون و جانسون» به افغانستان رسید

نخستین محموله واکسین کرونای «جانسون و جانسون» به افغانستان رسید

محموله نخست ‌واکسین امریکایی جانسون و جانسون کرونا به افغانستان رسید.

این محموله شامل بیش از 1.4 میلیون دوز واکسین است که از سوی ایالات متحده امریکا به افغانستان کمک شده است.

امریکا وعده کمک 3.3 میلیون دوز واکسین را به افغانستان داده است و قرار است محموله دوم این واکسین در جریان ماه جاری به افغانستان برسد.

راس ویلسون کاردار سفارت امریکا در کابل می‌گوید که این کشور به تعهدات اش به افغانستان متعهد است و پس از بیرون شدن نیروهای این کشور از افعانستان، کمک‌های بشردوستانه ادامه خواهد یافت.

آقای ویلسون گفته است: “این خیلی آشکار و هویدا است که حکومت من در توزیع این واکسین افغانستان را اولویت میدهد و دست کسانی را میگیرد که نیازمند استند.”

واکسین جانسون و جانسون در یک مرحله بر افراد تطبیق می شود. در حالی که شمار رویدادهای مثبت ویروس کرونا در افغانستان روزانه بالای هزار رویداد است، سرپرست وزارت صحت از مردم می خواهد که برای جلوگیری از تلفات بیش‌تر، واکسین کووید-19 بگیرند.

این سومین محموله ی واکسین کرونا است که تاکنون از سوی کشورهای خارجی به افغانستان کمک شده است. پیش از این کشورهای چین و هند هم به افغانستان واکسین کووید-19 ‌کمک کرده بودند.

بربنیاد آمار تازه وزارت صحت، در یک شبانه روز گذشته، 77 تن به دلیل ابتلا به کوید نزده جان باختند و 1191 تن دیگر هم به این بیماری مبتلا شدند.

  پربازدید ترین