• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

ایتالیا پس از 53 سال قهرمان جام ملت های اروپا شد

 ایتالیا پس از 53 سال قهرمان جام ملت های اروپا شد

تیم ملی ایتالیا با شکست انگلیس در ضربات پنالتی قهرمان یورو 2020 شد و پس از 53 سال جام قهرمانی اروپا را به خانه برد.

یورو 2020 با برگزاری دیدار فینال در ورزشگاه ومبلی لندن به پایان رسید و در این دیدار انگلیس مقابل ایتالیا به تساوی یک - یک رسید و در ضربات‌پنالتی 3 بر 2 باخت تا جام از لندن به رم برود.

هنوز زمان زیادی از بازی نگذشته بود که در ضدحمله‌ای سریع ارسال تریپیه را شاو در دقیقه 2 با ضربه محکم پای چپ به تور دروازه دوناروما چسباند. بعد از این گل سه‌شیر بیشتر روی به کنترل بازی آورد و ایتالیا هم برای خلق موقعیت فرصت چندانی پیدا نمی‌کرد. سرانجام دقیقه 35 کیزا با فرار و شوتی زمینی اولین فرصت آتزوری را برای این تیم رقم زد که این توپ با فاصله کم بیرون رفت. فشار ایتالیا در دقایق پایانی نیمه بیشتر شد، ولی نتوانستند گل خورده را جبران کنند.

اولین فرصت خوب نیمه دوم ضربه ایستگاهی برای ایتالیا بود که دقیقه 51 اینسینیه توپ را به بالای دروازه فرستاد. حملات نیمه دوم ایتالیا با گلزنی بونوچی نتیجه داد. دقیقه 67 روی یک ضربه کرنر ساده‌ترین کار برای او زدن ضربه درون شش‌قدم بود. در ادامه بازی متعادل شد و هردو تیم موقعیت‌هایی داشتند که آنچنان خطرناک نبود تا بازی به وقت‌های اضافه برود.

در وقت‌های اضافه مانچینی و ساوتگیت با تعویض‌هایی تلاش کردند گل برتری را بزنند و از رفتن بازی به ضربات‌پنالتی جلوگیری کنند. نیمه دوم این تعویض‌ها تبدیل شد به تعویض‌هایی برای زدن پنالتی.

در ضربات پنالتی ایتالیا 3 بر 2 برد و قهرمان شد. براردی، بونوچی و برناردسکی ضربات‌شان را برای ایتالیا گل کردند و ضربات بلوتی و جورجینیو هدر رفت. کین و مگوایر ضربات‌شان را برای انگلیس گل کردند و ضربات رشفورد، سانچو و ساکا از دست رفت.

  پربازدید ترین