• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

واکنش وزارت خارجه به ربودن دختر سفیر افغانستان در پاکستان

 واکنش وزارت خارجه به ربودن دختر سفیر افغانستان در پاکستان

 وزارت امور خارجه در واکنش به ربودن دختر سفیر افغانستان در اسلام آباد، گفته که حکومت پاکستان باید مطابق به میثاق ها و تعهدات بین المللی، اقدام لازم را برای تامین امنیت سفارت، کارکنان و اعضای فامیل هایشان به اجرا بگذارد.

وزارت امورخارجهٔ جمهوری اسلامی افغانستان امروز (شنبه) در اعلامیه ای در واکنش به ربودن دختر سفیر افغانستان در اسلام آباد گفته که در 25 سرطان 1400 بانو سلسله علی‌خیل دختر سفیر افغانستان در اسلام آباد هنگام بازگشت به خانه توسط افراد نامعلوم ربوده شده و مورد شکنجهٔ شدید قرار گرفته است.

این وزارت گفته که بانو علی‌خیل پس از رهایی از بند ربایندگان، اکنون تحت مراقبت صحی در شفاخانه قرار دارد.

وزارت امور خارجه این اقدام شنیع را به شدیدترین الفاظ تقبیح می‌کند و مراتب عمیق نگرانی خویش را در مورد امنیت و مصونیت دیپلمات‌ها، اعضای خانواده‌های شان و کارمندان نمایندگی‌های سیاسی و قونسلی افغانستان در پاکستان ابراز می‌نماید.

وزارت امورخارجه از حکومت پاکستان می‌خواهد تا مطابق به میثاق‌ها و تعهدات بین‌المللی، اقدام لازم و فوری را برای تأمین امنیت کامل سفارتخانه و قونسلگری‌های افغانستان و مصونیت دیپلومات‌های کشور و اعضای فامیل‌شان به اجرا گذارد.

وزارت امور خارجه افغانستان گفته که موضوع را با وزارت امور خارجهٔ پاکستان تعقیب نموده، همچنان از حکومت پاکستان خواسته تا مجرمان این قضیه را به زودترین فرصت ممکن شناسایی و به کیفر برساند.

  پربازدید ترین