• سه شنبه, 29 حوت 1402
    خبرگزاری افغان ایرکا

مارشال دوستم: دولت به بسیج مردمی توجه ندارد

مارشال دوستم: دولت به بسیج مردمی توجه ندارد

مارشال عبدالرشید دوستم می‌گوید، حکومت مرکزی تاکنون به نیروهای بسیج مردمی در ولایت‌هایی که نیروهای او با طالبان می جنگند، کمک بسنده نکرده‌است.
آقای دوستم در حالی که از طالبان می‌خواهد به میز مذاکره برگردند و به گرفتن چند ولسوالی مغرور نشوند، می‌افزاید که از چند سال به اینسو حکومت مرکزی مشوره‌های او را نشنیده‌است.
آقای دوستم گفت: «مورال بچا خیلی بالا است.»
دوستم می‌افزاید: «هیچ نوع توجه از طرف دولت به نیروهای که در اونجه است صورت نگرفته.»

مارشال دوستم که به علت بیماری در ترکیه بسرمی برد در تماس تلفنی، انتقاد می‌کند که حکومت به بسیج‌های مردمی به ویژه به نیروهای مسلح زیر امرش کمک بسنده نکرده‌است.
به گزارش طلوع، مارشال دوستم در حالی که حکومت مرکزی را به بی پروایی در بارۀ مشوره‌هایش به کوتاهی متهم می سازد می‌گوید که به علت بی پروایی و نبود مدیریت جنگ، ده‌ها ولسوالی به دست طالبان افتاده اند، از طالبان میخواهد که به میز مذاکره برگردند.

اعضای جنبش ملی حکومت را در توزیع امکانات امنیتی در ولایت‌ها به برخورد دوگانه متهم می سازد.
کنشکا ترکستانی، رییس جوانان جنبش ملی اسلامی گفت:«طالبان در نخستین حضور شان در شمال افغانستان در روستاها، در قریه ها که حضور شان پر رنگ نبود و اونا با ای روحیه آماده بری جنگ نبودند باید سرکوب میشدند.»

پیش از این حکومت از بسیج‌های مسلحانه مردمی پس از افتادن ده‌ها ولسوالی بدست طالبان پشتبانی کرد اما سخنگوی نیروهای نظامی حکومت گفت تا زمانی که این نیروها آموزش نبینند، به آنان امکانات نظامی داده نخواهد شد.

  پربازدید ترین