• سه شنبه, 29 حوت 1402
    خبرگزاری افغان ایرکا

نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در المپیک توکیو ثبت شد

 نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در المپیک توکیو ثبت شد

مسؤولان برگزاری بازی‌های المپیک توکیو 2020، از ثبت نخستین فرد مبتلا به ویروس کرونا در داخل دهکده‌ی ورزش‌کاران خبر داده اند.

تاکایا ماسا، سخن‌گوی کمیته‌ی برگزاری بازی‌های المپیک، گفته است که نخستین فرد مبتلا به ویروس کرونا روز شنبه -26 سرطان- شناسایی و ثبت شده است.

توشیرو موتو، مدیر اجرایی بازی‌های المپیک توکیو 2020، گفته است که فرد مبتلاشده، بازدید کننده‌ی خارجی بوده که در سازمان دادن این بازی‌‌ها مشارکت دارد. او اما، هویت و ملیت فرد مبتلا را فاش نکرده است.

بازی‌های المپیک توکیو 2020 که به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا یک‌سال به تعویق افتاد، قرار است به تاریخ -23 جولای/1 ماه اسد- یعنی تا شش روز دیگر آغاز و تا -8 اگست/ 17 اسد- ادامه یابد.

دولت جاچان و مسؤولان برگزاری بازی‌های المپیک توکیو، تدابیر سخت‌گیرانه را در نظر گرفته اند. این بازی‌ها پشت درهای بسته و بدون حضور تماشاگر برگزار می‌شود و ورزش‌کاران و خبرنگارانی که این بازی‌ها را پوشش می‌دهند نیز، باید نکات صحی را رعایت کنند.

نخستین فرد مبتلا به ویروس کرونا در حالی پیش از شروع بازی‌های المپیک توکیو 2020 در داخل دهکده ورزش‌کاران به ثبت رسیده که آمار مبتلایان به ویروس کرونا در پایتخت جاپان و دیگر شهرهای آن رو به افزایش است.

پیش از این، دولت جاپان برای جلوگیری از شیوع بیش‌تر ویروس کرونا تا 22 اگست حالت اضطرار اعلام کرده بود و از علاقه‌مندان بازی‌های المپیک نیز خواسته بود که از خانه‌های شان این بازی‌ها را تماشا کنند.

  پربازدید ترین