• سه شنبه, 29 حوت 1402
    خبرگزاری افغان ایرکا

تنش میان کابل و اسلا م آباد؛ اتمر با قریشی گفتگو کرد

تنش میان کابل و اسلا م آباد؛ اتمر با قریشی گفتگو کرد

محمد حنیف اتمر؛ وزیر امور خارجه در گفتگو با همتای پاکستانی خود شاه محمود قریشی ضمن بحث در مورد تحقیقات درباره اختطاف دختر سفیر افغانستان در اسلام‌آباد، از اظهارات وزیر داخله پاکستان انتقاد کرده است.

شیخ رشید؛ وزیر داخله پاکستان در اظهاراتی گفته بود که حادثه مربوط به دختر سفیر افغانستان «اصلاً آدم‌ربایی نبوده است». او این قضیه را توطئه‌ای خوانده که هند در آن دست دارد.

اتمر اما این اظهارت را نظرهای «غیرمسلکی و قضاوت‌های پیش‌از وقت» خوانده که به گفته او، به روابط دوجانبه و اعتبار تحقیقات جاری را که هنوز تکمیل نشده است، به‌شدت آسیب می‌زند.

طبق اعلامیه وزارت خارجه که امروز (دوشنبه، 28 سرطان) منتشر شد، اتمر در گفتگوی تلفونی با قریشی گفته است که افغانستان آماده است تا در پیشبرد تحقیقات الی گرفتاری و محاکمه عاملان این «جنایت» و تأمین امنیت مطمئن نمایند‌گی‌های سیاسی و دیپلمات‌های افغانستان در آن کشور، با حکومت پاکستان همکاری کند.

در همین راستا قرار است هیأتی به پاکستان نیز سفر کند که در روشنی بررسی‌ها و دریافت‌های این هیأت، اقدامات بعدی در مورد برگشت سفیر و دیپلمات‌ها افغانستان اتخاذ خواهد شد.

در اعلامیه وزارت خارجه به نقل از وزیر خارجه پاکستان آمده‌است که او ضمن ابراز تأثر عمیق و همدلی، گفته که قضیه بانو سلسله همچون «فرزند خودمان با جدیت پیگیری خواهد شد».

قریشی افزوده که طبق هدایت مستقیم نخست‌وزیر پاکستان، تحقیقات در این مورد به زودی تکمیل خواهد شد و در روشنی آن اجراآت صورت خواهد گرفت.

او از اقدامات آن کشور برای تأمین امنیت نمایندگی‌های سیاسی و دیپلمات‌های افغانستان به اتمر اطمینان داده است.

در پی ربوده‌شدن و شکنجه سلسله علی‌خیل دختر نجیب الله علی‌خیل؛ سفیر افغانستان در پاکستان، اشرف‌غنی؛ رییس جمهوری، سفیر و دیپلمات‌های کشور را به کابل فراخوانده‌است.

همزمان رسانه‌های پاکستانی گزارش دادند که در پی فراخوانده‌شدن سفیر و دیپلمات‌های افغانستان از اسلام‌آباد، پاکستان نیز سفیر خود را از کابل فراخوانده است.

شبکه جیونیوز پاکستان، امروز (دوشنبه، 28 سرطان) به نقل از منابعی گزارش داد که منصور احمد خان؛ سفیر این کشور به اسلام‌آباد بازگشته است.

  پربازدید ترین