• سه شنبه, 29 حوت 1402
    خبرگزاری افغان ایرکا

اشرف غنی: سفر هیئت سیاسی به قطر اتمام حجت با طالبان بود

 اشرف غنی: سفر هیئت سیاسی به قطر اتمام حجت با طالبان بود

رئیس جمهور غنی اعلام کرد که رفتار طالبان نشان می‌دهد این گروه هیچ اراده‌ای برای صلح ندارد و اعزام هیئت سیاسیون دولت به قطر نیز اتمام حجت با آنها بود.

«اشرف غنی» رئیس جمهور پس از ادای نماز عید قربان در ارگ ریاست جمهوری گفت که اعزام هیئت سیاسیون دولت برای دیدار با طالبان در قطر اتمام حجت دولت با طالبان بود.

غنی اظهارداشت: «ما هیئت خود را فرستادیم تا اتمام حجت کند و واضح بگوید ما اراده قاطع برای صلح و امنیت داریم، اکنون اگر طالبان نیت و اراده صلح ندارند، ما باید در این باره تصمیم‌های اساسی بگیریم».

وی بار دیگر با اشاره به آزادی 5 هزار زندانی طالبان، این اقدام را اشتباهی بزرگ دانست و با نسبت دادن حملات امروز راکتی به ارگ تاکید کرد که «این کشور را نمی‌توانید با راکت بگیرید، بلکه این کشور قلب می‌خواهد و سلطان قلب‌های افغانستان شوید و در یک روند ملی اشتراک کنید تا مردم شما را انتخاب کنند».

اشرف غنی ادامه داد که طی 2 سال گذشته جمهوریت از هر طرف تخریب شده است و برخی بر این باور بودند که می‌توانند «به تنهایی و پشت پرده به صلح برسند».

رئیس جمهور غنی خطاب به سیاسیون کشور نیز گفت: «امروز، زمان وحدت و حمایت است، زمان امتیازگیری نیست، همه باید نشان بدهند که برای وطن چه کرده می‌توانند، آغوش جمهوریت فراخ است، همه ما در آن می‌گنجیم، بعد از اینکه بقای خود را تامین کردیم به یک بحث ملی خواهیم رفت».

  پربازدید ترین