• سه شنبه, 29 حوت 1402
    خبرگزاری افغان ایرکا

دست خالی با شرمساری از قطر برگشتند؛ طالبان به جز از تسلیمی، بالای هیچ چیزی دیگر مذاکره نمی کنند!

دست خالی با شرمساری از قطر برگشتند؛ طالبان به جز از تسلیمی، بالای هیچ چیزی دیگر مذاکره نمی کنند!

طالبان همان تحقیر را که مدت یکسال می شود با هیأت ارگی ها که فقط به خاطر درآمد دالری در قطر خوابیده اند می کنند بیشتر از آن عبدالله عبدالله و همراهانش را تحقیر کردند.

طالبان به جز از تسلیمی، بالای هیچ چیزی دیگر مذاکره نمی کنند!
پروژه قطر در اصل پروژه رسیدن طالبان به قدرت است، مشروعیت طالبان در سطح منطقه و جهان از قطر آغاز گردید اکنون قطر و طالبان به گونه ای بازی می کنند که سیاسیون افغانستان را تحقیر و خوردوخمیر کنند و همین بازی را با عبدالله عبدالله و همراهانش کردند و کار بسیار نیک هم کردند چون همه می‌دانستند که وضعیت میدان در افغانستان به گونه‌ای است که عبدالله عبدالله و همراهانش در شرایطی نیستند که چیزی برای گفتن داشته باشند.

طالبان برای عبدالله عبدالله و همراهانش فقط برای تغییر قانون اساسی و اعتماد سازی که همان رهایی هفت هزار زندانی و بیرون کردن نام سران طالبان از لیست سیاه سازمان ملل متحد است تاکید کرده اند و شرط آتش بس هم همین بوده است.

سرنوشت افغانستان را میدان جنگ تعیین می کند تا زمانی که تغییرات در میدان جنگ حاصل نشود تغییرات در رفتار طالبان نمایان نمی شود.
خیزش های مردمی و ایجاد تشکیلات های محلی که عملاً نیروهای ضد طالبان در آن نقش آفرینی کنند راه نجات افغانستان از تسلط کامل طالبان است.

جنگیدن برای بقای جمهوری سه نفره در نهایت به نفع طالبان تمام می شود چون از یک جانب نیروهای خیزش مردمی بدون انگیزه می شوند و از جانب دیگر اعضای جمهوری سه نفره فقط بالای دوام قدرت فکر می کنند و اراده نابودی طالبان را در میدان جنگ ندارند.

طالبان همان تحقیر را که مدت یکسال می شود با هیأت ارگی ها که فقط به خاطر درآمد دالری در قطر خوابیده اند می کنند بیشتر از آن عبدالله عبدالله و همراهانش را تحقیر کردند، اصلأ تحویل نگرفتند و فقط آنچه را که میخواستند بیان کردند.
در نتیجه دست خالی به قطر رفته بودند نه تنها دست خالی بلکه با شرمساری برگشتند.

حسن علی عدالت

  پربازدید ترین