• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

واکنش وزیر خارجه نسبت به اظهارات وزیر داخله پاکستان در مورد قضیه ربودن دختر سفیر افغانستان در اسلام آباد

واکنش وزیر خارجه نسبت به اظهارات وزیر داخله پاکستان در مورد قضیه ربودن دختر سفیر افغانستان در اسلام آباد

 وزارت امور خارجه می گوید که اظهارات غیرمسلکی وزیر داخله پاکستان در رابطه با اختطاف دختر سفیر افغانستان در اسلام آباد، شفافیت تحقیقات را زیر سوال برده و سبب افزایش بی اعتمادی خواهد شد.

وزارت امور خارجه امروز (چهارشنبه) یک‌بار دیگر نگرانی شدید خود را در مورد ادامهٔ اظهارات وزیر داخلهٔ پاکستان در پیوند به قضیهٔ اختطاف دختر سفیر افغانستان در اسلام آباد ابراز کرد.

در اعلامیه وزارت خارجه آمده است که «در حالی‌که روند تحقیق هنوز تکمیل نگردیده است و مجرمان بازداشت نگردیده اند، ادامهٔ اظهارات یکجانبه و پیش‌داوری‌های غیرمسلکی شفافیت تحقیقات را زیر سوال برده و سبب افزایش بی‌اعتمادی خواهد شد.»

وزارت امور خارجه می گوید که شکنجه روحی و جسمی بانو سلسله علی‌خیل در گزارش‌ شفاخانه‌ها به‌صورت واضح درج گردیده است. ما انتظار داریم تا قبل از تکمیل تحقیقات، از پیش‌داوری‌های غیرمسلکی خودداری شود و در عوض همه تلاش‌ها در راستای دستیابی به مدارک و تکمیل روند تحقیقات و همچنان بازداشت و محاکمهٔ عاملان قضیه معطوف گردد.

این وزارت افزوده که متعهد به همکاری همه‌جانبه در روند تحقیق از طریق همکاری هیأت‌های دو طرف می‌باشد، تا دلایل وقوع حادثه و نتایج بررسی‌ها، بر مبنای یافته‌های هیأت‌های دو کشور، به زودی تکمیل و اعلام گردد.

قابل ذکر است که شیخ رشید احمد، وزیر داخله پاکستان به شبکه "جیونیوز" این کشور گفته که سلسله علی خیل، دختر سفیر افغانستان در اسلام آباد ربوده نشده و تحقیقات در این زمینه به زودی تکمیل می شود.

وی چند روز قبل گفته بود که عمران خان، نخست وزیر پاکستان تاکید کرده که بررسی ها در این زمینه باید هرچه زودتر تکمیل شود: «به محض اینکه تحقیقات تکمیل شود، ما موفق می شویم که حقیقت را به رسانه های بین المللی، به خصوص آنانی که از سوی هندوستان گمراه شده اند، بیان کنیم.»

در شانزدهم ماه جاری میلادی، حکومت افغانستان تایید کرد که دختر نجیب علی خیل، سفیر افغانستان در اسلام آباد ربوده شده و پس از چند ساعت شکنجه آزاد گردیده است. افغانستان از پاکستان خواست هرچه زودتر عوامل این آدم ربایی را دستگیر کرده و به عدالت بکشاند.

  پربازدید ترین