• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

نظامیان دولتی ولسوالی کرخ هرات را از طالبان پس گرفتند

نظامیان دولتی ولسوالی کرخ هرات را از طالبان پس گرفتند

فواد امان، معاون سخن‌گوی وزارت دفاع کشور می‌گوید که ولسوالی کرخ ولایت هرات در نتیجه‌ی عملیات نیروهای دفاعی و امنیتی و حمایت نیروهای بسیج مردمی، از نزد طالبان پس گرفته شده است.

آقای امان امروز (جمعه، 1 اسد) در تویتی نوشته است که در جریان این عملیات ده‌ها جنگ‌جویان گروه طالبان کشته و زخمی شده‌اند و باقی جنگ‌جویان این گروه از مرکز ولسوالی فرار کرده‌اند.

امان افزوده است که عملیات تهاجمی در هرات صبح امروز آغاز شده است و به‌زودی سایر بخش‌های این ولایت نیز از طالبان پس گرفته خواهد شد.

در همین حال، دفتر رسانه‌های والی هرات در اعلامیه‌ای گفته است که عملیات مشترک قطعات خاص، کماندو، ارتش و پولیس ملی برای بازپس‌گیری ولسوالی‌های این ولایت از استقامت شرق شهر هرات به سوی ولسوالی کرخ آغاز شده است.

به نقل از اعلامیه، در جریان این عملیات به جنگ‌جویان گروه طالبان در ساحه‌ی «مجغندک» تلفات وارد شده است. براساس آمار ابتدایی دفتر والی هرات، 15 جنگ‌جوی طالب در این عملیات کشته و 20 طالب دیگر زخمی شده‌اند.

در اعلامیه آمده است که به نیروهای امنیتی و دفاعی شامل عملیات هیچ آسیبی نرسیده است و عملیات به‌خاطر جلوگیری از تلفات غیرنظامیان با نهایت دقت انجام شده است.

گروه طالبان تا کنون در این باره چیزی نگفته است.

ولایت هرات در غرب کشور موقعیت دارد. بیشتر ولسوالی‌های این ولایت در هفته‌های گذشته به‌دست طالبان سقوط کرده بود.

  پربازدید ترین