• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

امام جمعه نجف اشرف: حوادث افغانستان نشانه خواری و ذلت آمریکا است

 امام جمعه نجف اشرف: حوادث افغانستان نشانه خواری و ذلت آمریکا است

حجت السلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی گفت: حوادث افغانستان به معنی شکست، خواری و ذلت آمریکاست و یک اقدام تاکتیکی نیست.

حجت السلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف با بیان اینکه حوادث افغانستان به معنی شکست، خواری و ذلت آمریکاست و یک اقدام تاکتیکی نیست، گفت: بعد از شکست تاریخی در ویتنام، این دومین شکست آمریکاست.

 وی به طالبان نسبت به آسیب رساندن به شیعیان افغانستان هشدار داد و تصریح کرد: به صراحت می گوییم هرگونه آزار و اذیت و آسیبی که به شیعیان افغانستان وارد شود، منجر به سرنگونی طالبان خواهد شد؛ چراکه شیعیان تنها نیستند و باید حق و آزادی آنها تحقق یابد.

امام جمعه نجف اشرف، طالبان را به عبرت گیری از تجربه داعش در عراق دعوت کرد و افزود: حکومتی که بر پایه کشتار، آتش سوزی و ظلم برپا شود، هرگز دوام نخواهد آورد.

هر دولتی که بخواهد مشروعیت به دست بیاورد، باید از طریق انتخابات تشکیل شود
حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در پیامی دیگری خطاب به طالبان گفت: هر دولتی که بخواهد مشروعیت به دست بیاورد، باید از طریق انتخابات تشکیل شود، نه اینکه از طریق کودتا و جنبش های مسلحانه  باشد.

بیش از 6 میلیون زائر در عزاداری روز عاشورا در کربلا حضور داشتند
وی در بخش دیگر سخنان خود به موفقیت برگزاری مراسم عاشورای حسینی اشاره کرد و با بیان اینکه بیش از 6 میلیون زائر در عزاداری روز عاشورا در کربلا حضور داشتند، افزود: این زیارت بیانگر هویت حسینی ملت عراق است.

خطیب جمعه نجف اشرف از اقدامات نیرو های امنیتی در تأمین امنیت زائران قدردانی کرد و گفت: جهان به زودی تسلیم اراده شیعیان خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در بخش دیگر سخنان خود به مرحله دوم انقلاب امام حسین (ع) که از 11 محرم شروع شده و همان مبارزه تبلیغاتی است، اشاره کرد و بیان داشت: سه قهرمان این نبرد را رهبری کردند؛ اول سر مبارک امام حسین (ع) که در جاهای مختلف که در تاریخ آمده، صحبت کردند. قهرمان دوم امام زین العابدین (ع) و سخنرانی ایشان در مجلس ابن زیاد در کوفه و مجلس یزید در شام بود. قهرمان سوم، حضرت زینب کبری (س) و سخنرانی آن حضرت در مجلس ابن زیاد و یزید و خطبه مشهور ایشان است.

  پربازدید ترین