• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

رئیس سازمان استخبارات پاکستان در کابل: نگران نباشید، همه چیز خوب می شود

رئیس سازمان استخبارات پاکستان در کابل: نگران نباشید، همه چیز خوب می شود

رئیس سازمان استخبارات پاکستان در پاسخ به این سؤال که «امیدوارید از سفر به کابل چه نتیجه‌ای بگیرید و در افغانستان چه اتفاقی خواهد افتاد» گفت: نگران نباشید ، همه چیز خوب خواهد شد.

 ژنرال «فیض حمید» رئیس سازمان اطلاعات پاکستان "I.S.I" روز گذشته با هدف بررسی اوضاع منطقه و افغانستان به کابل آمد.

این اقدام مقامات پاکستان، گامی مهم از نظر تلاش برای برقراری صلح و ثبات منطقه ای و یک پیشرفت بزرگ محسوب می‌شود.

این مقام ارشد اطلاعات پاکستان در پاسخ به این سؤال که «امیدوارید از این سفر چه نتیجه‌ای بگیرید و در افغانستان چه اتفاقی خواهد افتاد» اظهار داشت: نگران نباشید ، همه چیز خوب خواهد شد.

به گفته ژنرال فیض حمید، ما برای صلح و ثبات در افغانستان تلاش می کنیم.

وی یک روز شلوغ کاری را در کابل در ملاقات و رایزنی با مقامات افغانستان و نیز «منصور احمدخان» سفیر پاکستان با موضوع ترانزیت از طریق پاکستان و اوضاع مرزی سپری کرد.

به گفته برخی منابع محلی، رئیس ISI موضوعاتی از قبیل درخواست برخی کشورها و سازمان های بین المللی برای بازگرداندن/ترانزیت از طریق پاکستان را با طالبان مورد بحث قرار می‌دهد.

مدیریت مرزها یکی دیگر از موضوعات مهم است که در این سفر مورد بحث قرار گرفت.

مدیریت مرز و امکان تردد کالا و مسافر از گذرگاه‌های مرزی و نیز اطمینان از اینکه از خاک افغانستان علیه پاکستان استفاده نخواهد شد، از دیگر موضوعات مورد بررسی بوده است.

این مقام ارشد پاکستان، امروز با «گلبدین حکمتیار» نیز دیدار کرده است. در این دیدار ژنرال حمید و حکمتیار، درباره ایجاد یک دولت فراگیر و همه‌شمول بحث و تبادل‌نظر کردند.

  پربازدید ترین