• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

4 اسیر فلسطینی در دادگاه صهیونیستی به طراحی عملیات تروریستی متهم شدند

 4 اسیر فلسطینی در دادگاه صهیونیستی به طراحی عملیات تروریستی متهم شدند

 دادگاه رژیم صهیونیستی چهار اسیر عملیات فرار از زندان جلبوع در شمال سرزمین‌های اشغالی را که مجددا بازداشت شدند، به طراحی عملیاتی تروریستی متهم کرد.

مقامات رژیم اشغالگر صهیونیستی شامگاه شنبه چهار اسیر عملیات تونل آزادی از زندان جلبوع را که طی دیروز و امروز مجددا بازداشت کردند برای محاکمه به دادگاه این رژیم در شهر ناصره فرستادند.

به گزارش فلسطین الیوم، رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که سحرگاه روز شنبه نظامیان اشغالگر زکریا الزبیدی و محمد عارضه را در پارکینگ خودرو بین روستای عرب الشبلی و ام الغنم در جنوب شهر عرب نشین الناصره در شمال سرزمین‌های اشغالی بازداشت کردند.

نظامیان صهیونیست روز جمعه نیز محمود العارضه و یعقوب قادری را در نزدیکی منطقه جبل القفزه در جنوب شهر الناصره بازداشت کردند.

فلسطینی‌های ساکن شهر الناصره هم در لحظه رسیدن این چهار قهرمان عملیات جلبوع به دادگاه با برپایی تظاهرات در مقابل دادگاه با این اسرا اعلام همبستگی کردند.

در همین حال رسانه‌های رژیم صهیونیستی برخی از جزئیات محاکمه این چهار اسیر را منتشر کردند.

روزنامه عبری زبان هاآرتص اعلام کرد دادگاه اسرائیل این چهار اسیر را به برنامه ریزی برای انجام یک عملیات تروریستی و وابستگی به یک گروه تروریستی متهم کرد.

تصویر بالا یعقوب قادری یکی از این چهار اسیر فلسطینی بازداشت شده را در دادگاه الناصره نشان می‌دهد. او 49 ساله از منطقه پیرپاشا و از اعضای جنبش جهاد اسلامی فلسطین بود. رژیم صهیونیستی او را در سال 2003 بازداشت و به حبس ابد محکوم کرده است.

دادگاه الناصره همچنین بازداشت این چهار اسیر فلسطینی را برای مدت نُه روز تمدید کرد.

بر اساس حکم دادگاه، همچنین این چهار اسیر از ملاقات با وکلای دفاع منع شدند.

شش اسیر فلسطینی بامداد دوشنبه هفته گذشته موفق شدند از طریق حفر تونل در زندان فوق امنیتی جلبوع واقع در شمال فلسطین اشغالی، از زندان فرار کنند. رژیم صهیونیستی از هفته گذشته جستجو برای پیدا کردن این اسرا را آغاز کرده بود و روز جمعه گذشته دو نفر از این اسرا را بازداشت کرد و رسانه‌های این رژیم صبح دیروز (شنبه) نیز از بازداشت دو اسیر فراری فلسطینی دیگر خبر دادند و بنابراین تاکنون چهار اسیر از مجموع شش اسیر فراری بازداشت شده‌اند.

اسامی این شش اسیر در ذیل آمده است که چهار نفر اول مجددا بازداشت شدند:
1- محمود عبد الله عارضة (46 ساله) از منطقه عرابة در جنین، بازداشت شده از سال 1996، محکوم به حبس ابد.
2- محمد قاسم عارضه (39 ساله) از منطقه عرابة، بازداشت شده از 2002، محکوم به حبس ابد.
3- یعقوب محمود قادری (49 ساله) من منطقه پیر پاشا، بازداشت شده از سال 2003، محکوم به حبس ابد.
4- زکریا زبیدی (46 ساله) از اردوگاه جنین، بازداشت شده از سال  2019 .
5 - أیهم نایف کممجی ( 35 عاساله) از منطقه کفردان، بازداشت شده از سال 2006 ، محکوم به حبس ابد
6-  مناضل یعقوب انفیعات (26 ساله) از منطقه یعبد، بازداشت شده از سال 2019.

  پربازدید ترین