• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

عبدالرؤوف کودک ربوده شده بلخی: دیگر تحمل شکنجه را ندارم

 عبدالرؤوف کودک ربوده شده بلخی: دیگر تحمل شکنجه را ندارم

ربایندگان عبدالرؤوف کودک ربوده‌شده بلخی یکبار دیگر ویدیویی از او به خانواده‌اش فرستاده‌اند که در آن این کودک 9 ساله با گریه و ناله از پدرش می‌خواهد که او را از چنگ ربایندگان نجات دهد. عبدالرؤوف می گوید که دیگر تحمل اینقدر شکنجه را ندارد. در همین حال طالبان هم می گویند که برای رهایی عبدالرؤوف تلاش و کوشش جریان دارد و به گفته پدر این کودک 65 نفر از سوی طالبان در پیوند به این قضیه بازداشت شده‌اند.

محمد نبی پدر عبدالرؤوف کودک ربوده‌شده بلخی، امروز چهارشنبه، 24 سنبله به آوا گفت: فعلا از عبدالرؤوف خبری نیست؛ اما صبح تا شام در تلاش هستیم تا راهی برای رهایی وی پیدا کنیم.

وی افزود که طالبان وعده های زیادی برای رهایی عبدالرؤوف داده اند و از یک هفته بدین سو 65 تن به شمول پنج پسر اخترمحمد ابراهیم‌خیل؛ از زورمندان سابق بلخ معروف به «اختر لچک» را بازداشت کرده اند.

پدر عبدالرؤوف می گوید که چهار روز پیش بار دیگر ویدیویی از پسرش فرستادند که به شدت دردآور است و فرزندش گریه و ناله می‌کند.

به گفته او، ربایندگان عبدالرؤوف در بدل رهایی وی پول نمی خواهند؛ بلکه قصد جانش را دارند.

محمد نبی می گوید که از مکان نگهداری پسرش نیز خبر ندارد و نمی داند در کجا و در چه وضعیتی به سر می برد.

پدر عبدالرؤوف متنی را که اختطافچیان به وی فرستاده، به خبرنگار آوا نشان می‌دهد که در آن ربایندگان عبدالرؤوف، وی را تهدید به مرگ کرده اند.

پدر عبدالرؤوف، کلیپی را که چهار روز قبل برایش فرستاده شده نیز به آوا فرستاده است. در این کلیپ کودکی که چشم‌بند دارد و دست‌ها و پاهایش با زنجیر بسته شده با گریه و التماس از پدرش می خواهد که به اختطافچیان پول بدهد و او را از چنگ ربایندگان رها کند.

ناله های عبدالرؤوف دل هر شنونده‌ای را به درد می‌آورد.

این کودک می گوید که نزدیک یک‌سال است که شکنجه می شود و دیگر تحمل اینقدر شکنجه را ندارد.

ماه عقرب سال 1399 خورشیدی عبدالرؤوف کودک 9 ساله مربوط به قوم ترکمن از مسیر مکتب خصوصی «خانه نور» شهر مزار شریف ربوده شد که پس از ربوده شدنش 9 ماه خانواده و بستگانش تظاهرات، خیمه تحصن برپا کردند و به مقامات دولتی شکایت کردند؛ اما این تلاش ها نتیجه ای در پی نداشت. چندین تن در پیوند به قضیه وی بازداشت و سپس رها شدند؛ اما عبدالرؤوف هنوز رها نشده است.

ذبیح الله نورانی؛ مسئول فرهنگی تحریک طالبان در شمال غرب به آوا می گوید: برای رهایی عبدالرؤوف 9 ساله کوشش و تلاش جریان دارد.

نورانی از دادن جزئیات بیشتر از تلاش و کوشش طالبان برای رهایی عبدالرؤوف خودداری کرد.

  پربازدید ترین