• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

رئیس ارتش طالبان: مخلان امنیت در افغانستان را سرکوب می کنیم

 رئیس ارتش طالبان: مخلان امنیت در افغانستان را سرکوب می کنیم

رییس ستاد ارتش طالبان گفت: کسانی که به نام «قومیت» و «مقاومت»، برای «پشتیبانی از دموکراسی» و حفظ «دستاوردهای 20 ساله» دست به مخالفت می‌زنند، سرکوب می‌شوند.

«فصیح‌الدین»، رییس ستاد ارتش دولت موقت طالبان گفت که در آینده‌ نزدیک ارتش منظم و قوی در افغانستان تشکیل می‌شود.

رییس ستاد ارتش طالبان امروز (چهارشنبه، 24 سنبله) در یک نشست خبری در کابل، گفت که مشورت‌ها در مورد ایجاد ارتش جریان دارد.

وی تأکید کرد که نیروهای این ارتش باید طوری آموزش ببینند که بتوانند از افغانستان حفاظت کنند.

همچنین فصیح‌الدین افزود: طالبان کسانی را که به نام «قومیت» و «مقاومت»، برای «پشتیبانی از دموکراسی» و حفظ «دستاوردهای 20 ساله» دست به مخالفت می‌زنند، سرکوب می‌کنند.

به گفته‌ وی، این افراد در پی اخلال امنیت و سوق‌دادن افغانستان به جنگ‌های داخلی هستد. رییس ستاد ارتش طالبان تأکید کرد که به آنان اجازه‌ «اخلال امنیت» و «به خاک و خون‌کشاندن» افغانستان داده نمی‌شود.

وی از افراد و گروه خاصی نام نبرد، اما به‌دنبال سقوط کابل به‌دست طالبان، احمد مسعود با جمعی از نیروهای مردمی و دولت پیشین از جمله امرالله صالح، معاون نخست ریاست‌جمهوری پیشین به پنجشیر رفت و جبهه‌‌ای را علیه طالبان تشکیل داد.  

نیروهای این جبهه در پنجشیر و بغلان علیه طالبان اعلام جنگ کردند و احمد مسعود، فرمانده آن گفت که ایستادگی در پنجشیر، ایستادگی نمادین برای کل کشور است. چند روز پس از آن طالبان حملاتش بر پنجشیر را تشدید کردند و سرانجام مرکز این ولایت را در 15 سنبله به‌دست گرفتند.

  پربازدید ترین