• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

آیت الله صافی گلپایگانی خواستار کمک مجامع جهانی به مردم افغانستان شد

 آیت الله صافی گلپایگانی خواستار کمک مجامع جهانی به مردم افغانستان شد

 آیت‌الله صافی گلپایگانی، در واکنش به حمله به نمازگزاران مسجد سیدآباد قندوز، ضمن عرض تسلیت این حادثه و طی پیامی خطاب به مجامع جهانی ابراز داشت: اگر نمی‌توانند و یا نمی‌خواهند اعمال ننگین و ضدبشری آنها (گروه‌های تروریستی) را محکوم کنند و از حربه سکوت به نفع آدم‌کشان استفاده می‌کنند، لااقل از آنان حمایت ننمایند. وی همچنین از دولت‌های مستقل و مردم آزادی‌خواه جهان خواست تا در حد توان خود به مردم کشورمان کمک کنند و به وظیفه انسانی خود عمل نمایند.

آیت‌الله صافی گلپایگانی، در واکنش به حادثه تروریستی حمله به مسجد سیدآباد قندوز؛ از آزادی‌خواهان جهان خواست تا به مردم افغانستان کمک کنند و به وظیفه‌ی انسانی خود عمل نمایند.

متن کامل پیام آیت‌الله صافی گلپایگانی به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
«و َما نَقَموا مِنهُم إِلّا أَن یُؤمِنوا بِاللَّهِ العَزیزِ الحَمیدِ»
جنایات وحشیانه روز جمعه در مسجد قندوز افغانستان - که منجر به شهادت تعداد زیادی از نمازگزاران و مردم بی‌گناه شد -  را به ساحت مقدس حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و خانواده‌های داغ‌دار و مصیبت‌زده تسلیت می‌گویم.

آیا دولت‌ها، ندای مظلومیت آوارگان و برادران و خواهران بی‌خانمان افغانستانی را نمی‌شنوند که در این فصل سرما در بیابان‌ها و کوه‌ها با بدترین وضعیت زندگی نموده و از امکانات اولیه محروم هستند!؟

آیا مجامع بین‌المللی که خود را حامی محرومان و مظلومان می‌دانند، غارت‌گری تروریست‌ها و آتش‌زدن خانه و کاشانه مردم بی‌دفاع را نمی‌بینند!؟

آیا مشاهده نمی‌کنند که هر روز و هر شب تعداد زیادی از انسان‌ها به دست گروهی از خدا بی‌خبر و دور از انسانیت شهید می‌شوند و خانواده‌هایی را داغ‌دار می‌نمایند؟!

چرا سازمان ملل متحد و مجامع بین‌المللی به وظیفه خطیر خود عمل نمی‌کنند!!؟

اگر نمی‌توانند و یا نمی‌خواهند اعمال ننگین و ضدبشری آنها را محکوم کنند و از حربه سکوت به نفع آدم‌کشان استفاده می‌کنند، لااقل از آنان حمایت ننمایند!

اینجانب از دولت‌های مستقل و مردم آزادی‌خواه جهان می‌خواهم که نگذارند این گروه ضد انسانی، بیش از این به جنایات هولناک خود ادامه دهد و از تمام کسانی که وجدان انسانی آنها بیدار است به‌ویژه از برادران و خواهران ایمانی درخواست دارم که در این برهه از زمان، هر اندازه توان دارند، به مردم مظلوم و غارت‌زده افغانستان کمک نمایند و به یاری آوارگان و بی‌پناهان بشتابند و به وظیفه انسانی و دینی خود عمل نمایند. و السلام علی جمیع عباد الله الاحرار الصالحین

  پربازدید ترین