• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

مرتکبان جنایت تروریستی مسجد سیدآباد قُندوز برده سیاسی صهیونیسم هستند

مرتکبان جنایت تروریستی مسجد سیدآباد قُندوز برده سیاسی صهیونیسم هستند

 تولیت آستان قدس رضوی گفت: جنایت تروریستی مسجد شیعیان ولایت قُندوز افغانستان همزمان با ایام شهادت امام رضا(ع) به طرزی فجیع و به دست پلیدترین‌های روزگار که بردگان سیاسی و اعتقادی صهیونیسم و امریکای جنایتکار هستند، قلب تمام انسان‌ها را، فارغ از هر دین و مذهبی در سرتاسر عالم جریحه‌دار نمود.

حجت الاسلام احمد مروی روز دوشنبه در پیام خود افزود: حادثه تروریستی انفجار مسجد شیعیان ولایت قندوز افغانستان که منجر به شهادت مظلومانه برادران و خواهران متدین و عزیزمان در حین برگزاری نماز جمعه شد، موجب تأسّف و تألّم هر انسان با وجدان گردید.

وی گفت: این‌جانب ضمن محکوم نمودن این حمله تروریستی، شهادت مظلومانه مردان و زنان و کودکان ولایت قندوز افغانستان را به محضر ولی امر امت اسلام حضرت امام مهدی(عج)، رهبر معظّم انقلاب اسلامی، ملّت شریف و محبّ اهل بیت(ع) افغانستان و به همه انسان‌های پاک و عدالت‌خواه عالم تسلیت و تعزیت عرض می نمایم و امید است عاملان و بانیان این جنایت به زودی به‌ سزای اعمال خود برسند تا از تکرار این قبیل جنایات جلوگیری گردد.

تولیت آستان قدس رضوی اظهار داشت: در جوار مضجع نورانی حضرت ثامن الحجج(ع) از درگاه خداوند متعال برای مجروحین این حادثه عافیت و سلامتی، برای عزیزان سفر کرده رحمت واسعه الهی و صبر و اجر جزیل برای خانواده‌های محترم آن‌ها مسألت دارم.

حمله‌ انتحاری به مسجد سیدآباد قندوز ظهر روز جمعه 16 میزان هنگام اقامه نماز جمعه صورت گرفت. داعش مسوولیت این حمله را بر عهده گرفته و گفته است که مسجد مرکزی شیعیان را هدف قرار داده است.  بر اثر این حمله تروریستی 150 تن شهید و 200 نفر زخمی شده اند.

  پربازدید ترین