• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

دیوار ندبه، قبله هیأت بحرینی برای ادای نماز شد + فیلم

 دیوار ندبه، قبله هیأت بحرینی برای ادای نماز شد + فیلم

ویدئویی پخش شده که نشان می‌دهد هیأت بحرینی که به فلسطین اشغالی سفر کرده، در کنار صهیونیست‌ها رو به دیوار ندبه در حالی ادای نماز است.

خبرگزاری فلسطینی «شهاب» ویدئویی از سفر جدید یک هیأت بحرینی به فلسطین اشغالی منتشر کرد.

در این فیلم نشان داده می‎شود که اعضای هیأت بحرینی در کنار صهیونیست‌ها رو به دیوار ندبه در حال ادای نماز هستند.


دیوار نُدبه مقدس‌ترین مکان مذهبی یهودیان است که بخشی از دیوار غربی مسجدالاقصی است. به باور یهودیان دیوار ندبه از آخرین باقی‌مانده‌های معبود موسوم به «هیکل سلیمان» است. مسلمانان آن را دیوار بُراق می‌خوانند و معتقدند پیامبر اسلام مرکب خود را در شب معراج به آن بست. در نماز سه گانه (روزانه) یهودیان جهان، مختصات این مکان به عنوان قبله استفاده می شود.

بحرین و رژیم صهیونیستی در تاریخ 15 سپتامبر سال 2020 (25 سنبله/شهریور) با وساطت «دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهور پیشین آمریکا به طور رسمی در کاخ سفید توافق عادی‌سازی روابط امضا کردند.

اعلام عادی‌سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و رژیم آل خلیفه یک ماه بعد از اعلام توافق میان رژیم صهیونیستی و امارات اتفاق افتاد.

بحرین اواخر ماه مارس «خالد یوسف الجلاهمه» را به عنوان سفیر خود در تل‌آویو تعیین کرد. پس از سفیران مصر، اردن و امارات، الجلاهمه چهارمین سفیر کشورهای عربی در تل‌آویو است.

سال گذشته، اولین سفر رسمی هیأت بحرینی به فلسطین اشغالی انجام شد. این هیأت با مقامات صهیونیست دیدار و سه یادداشت تفاهم همکاری امضا کرد.

  پربازدید ترین