• پنج شنبه, 30 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

مقتدی صدر: طالبان اجازه دهند شیعیان افغانستان امنیت شان را تامین کنند

 مقتدی صدر: طالبان اجازه دهند شیعیان افغانستان امنیت شان را تامین کنند

 رهبر جریان صدر عراق از طالبان خواسته که در صورتی که نمی توانند امنیت شیعیان افغانستان را تامین کنند، اجازه دهند که خودشان در برابر حملات تروریستی دفاع کنند.

سایت موازین نیوز عراق نوشته که مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در بیانیه ای در واکنش به حملات خونین بر شیعیان افغانستان نوشته که بعد از عقب نشینی نیروهای اشغالگر از افغانستان نیروهای طالبان حکومت را در دست گرفتند. اولین مقتضیات حکومت اسلامی و شروط آن برقراری عدالت میان مردم و تبعیض قائل نشدن از نظر دین و مذهب و عقیده و دیگر موارد است وگرنه تبعیض عین ظلم است.

او نوشته که دیروز دیدیم که تمام طوایف در افغانستان در سایه حکومت سکولار و حضور امریکا در صلح زندگی می‌کنند و امروز می‌بینیم شیعه با ظلم و ترس و تروریسم و انفجارهایی مواجه است که باعث مرگ آن‌ها و لطمه خوردن به مقدسات و مساجدشان می‌شود آیا این عیب نیست؟ به ویژه اینکه گروه‌های تروریستی تنها شیعیان را هدف قرار نمی‌دهند بلکه تروریسم آن‌ها متوجه سنی‌های میانه‌رو و پیروان دیگر عقاید نیز می‌شود.

وی گفت: من از کشورهای سازمان همکاری اسلامی به ویژه پاکستان، قطر و عربستان و ایران می‌خواهم برای رفع مشکلات شیعیان با روش‌هایی که از نظرشان مناسب است، وارد مداخله شوند. و اگر دولت طالبان قادر به حمایت آن‌ها نیست پس باید به شیعیان اجازه بدهد قبل از اینکه زمان از دست برود و قبل از وقوع جنگ طایفه‌ای که ضررش به تمام کشورهای اسلامی منطقه می‌رسد، از خودشان محافظت کنند.

قابل ذکر است که در حمله تروریستی روز گذشته بر مسجد شیعیان قندهار، حدود 60 نفر شهید و بیش از 60 تن دیگر نیز زخمی شدند. یک هفته قبل از این حادثه، در انفجاری مشابه در قندوز، نیز ده ها نمازگزار شهید و زخمی شدند.

گروه تروریستی داعش، مسئولیت این حملات خونین را بر عهده گرفته است. طالبان با محکوم کردن این حملات، گفته که عاملان آن را مجازات خواهند کرد.

  پربازدید ترین