• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

نبیل: خلیلزاد شیاد اخراج شد

نبیل: خلیلزاد شیاد اخراج شد

 آنتونی بلینکن؛ وزیر خارجه امریکا تایید کرده که زلمی خلیلزاد؛ نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان استعفا داده‌است. در همین حال، رحمت‌الله نبیل؛ رییس پیشین امنیت ملی در واکنش به خبر استعفای خلیلزاد از او به عنوان «شیاد» یاد کرده و گفته‌است که او پس از کشاندن افغانستان به فاجعه، اخراج شده‌است. خود آقای خلیلزاد هم گفته که به جنگ افغانستان «پایان» داده؛ اما موفق به استقرار صلح بین‌الافغانی نشده‌است.

رحمت الله نبیل؛ رییس پیشین امنیت ملی، زلمی خلیلزاد را شیاد توصیف کرده و گفته است که او پس از کشاندن افغانستان به یک فاجعه برگشت‌ناپذیر از صحنه اخراج شد.

نبیل در واکنش به استعفای خلیلزاد در توییتی نوشته‌است: «‏سرانجام این شیاد پس از کشاندن افغانستان به یک فاجعه برگشت‌ناپذیر از صحنه اخراج شد!»

اصطلاح «شیاد» را پیش از این جان بولتون؛ مشاور پیشین امنیت ملی امریکا در کتاب جنجالی خاطراتش از دوره‌ای که در کاخ سفید با دونالد ترامپ کار کرده برای خلیلزاد به کار برده بود.

آقای بولتون در بخشی از کتابش به نام «اتاق حوادث» نوشته دونالد ترامپ از زلمی خلیلزاد یاد کرده و گفت: «شنیده‌ام او یک شیاد است، اگرچه برای این کار به یک شیاد نیاز داریم.»

  پربازدید ترین