• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

طالبان: ارتش منظم و مقتدر در شمال کشور تشکیل می شود

 طالبان: ارتش منظم و مقتدر در شمال کشور تشکیل می شود

 مسئولان طالبان در قول اردوی مزارشریف می‌گویند که به زودی یک اردوی مقتدر را از میان نیروهای‌شان در شمال کشور تشکیل می‌دهند.

به گفته مسئولان قول اردوی مزارشریف، این اردوی منظم پس از فراگیری آموزش‌های مسلکی در جزم و تام‌های این قول اردو از بهر تامین امنیت توظیف می‌شوند.

مولوی عطاءالله عمری، فرمانده قول اردوی مزار روز گذشته (سه‌شنبه، 27 میزان) طی سخنرانی خود در مراسم گرامی‌داشت میلاد نبی مکرم اسلام (ص) در جوزجان گفته است که با تشکیل یک اردوی منظم از میان جوانان، نیروهای طالبان و سربازان پیشین اجازه یورش و اشغال دوباره را به هیچ کشوری نمی‌دهند.

به گفته فرمانده قول اردوی مزار، این نیروها پس از آموزش با یونفورم و سلاح‌های سبک و سنگین مجهز می‌شوند و امنیت ولایات و ولسوالی‌های شمال را تامین می‌نمایند.

آقای عمری، تاکید کرد که رهبران طالبان در دشوارترین شرایط در برابر اشغال‌گران با اندک‌ترین امکانات و اراده قوی رزمیدند و این پیروزی به بهای جان هزاران شهید روی کار آمده است.

این در حالی است که عطاءالله عمری، چند روز قبل به حیث فرمانده قول اردوی مزار تعیین شده و پس از آن، روز گذشته به جوزجان و امروز به فاریاب سفر کرده است.
هدف از سفر وی بررسی وضعیت شمال عنوان گردیده است.

قول اردوی 209 شاهین پس از تسط طالبان به قول اردوی مزار تغییر نام داده شده است.

قول اردوی 209 شاهین قبل از این مسئولیت تامین امنیت شمال کشور را به‌عهده داشت و هزاران نیروی آموزش دیده در آن مستقر بودند؛ اما شب سقوط مزارشریف، این اردو متلاشی و تمام تجهیزات آن به دست طالبان افتاد.

  پربازدید ترین