• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

دیدار نمایندگان جامعه روحانیت مهاجرین تهران و جمعی از دانشجویان با نماینده ویژه ی رئیس جمهور در سفارت افغانستان در تهران

دیدار نمایندگان جامعه روحانیت مهاجرین تهران و جمعی از دانشجویان با نماینده ویژه ی رئیس جمهور در سفارت افغانستان در تهران

نمایندگان جامعه روحانیت مهاجرین تهران و جمعی از دانشجویان با دکتر خواتی نماینده ویژه‌ی رئیس جمهور در سفارت افغانستان در تهران دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار که روز دوشنبه 18 حوت 99 صورت گرفت آقای دکتر خواتی گفت: جناب رئیس جمهور محترم افغانستان جهت ارائه خدمات کارهای کنسولی و اداری، سهولت و سرعت در صدور پاسپورت، تثبیت هویت، تذکره، تسهیل فعالیت های اقتصادی، نظارت و هماهنگی و همکاری با فعالیت های فرهنگی مهاجرین ایشان را به عنوان نماینده ویژه خود توظیف نموده است.

ایشان در خصوص پروژه صدور تذکره گفت: فعلا 6 مرکز در جمهوری اسلامی ایران فعال است دو دفتر در تهران دو دفتر  در مشهد مقدس، یکی در کرمان و یکی در زاهدان و 4 مرکز دیگر هم در اصفهان، قم، شیراز و کرج به زودی منعقد خواهد شد.

نکته دیگری که قابل توجه و نوید بخش است برای مهاجرین این است که ایشان فرمودند: در تلاش هستیم به زودی در تمام مراکز صدور تذکره صدور پاسپورت الکترونیک هم انجام شود تا گرفتن پاسپورت منوت به مراجعه تهران نباشد که هم از تجمع در سفارت کاسته شود و هم از هزینه های ایاب و ذهاب مهاجرین بابت گرفتن پاسپورت جلوگیری گردد.

در خصوص دغدغه های مهاجرین نسبت به مشکلات فرا راه صدور تذکره «در تذکره اقارب، نبود تذکزه اقارب و یا عدم وجود شاهدان از ولایت صاحب تذکره اقارب» و دیگر مشکلات مراکز صدور تذکره، ایشان گفت برنامه های روی دست است که ما به شدت روی آن کار می کنیم تا بتوانیم این مشکلات را رفع کنیم.

در مجموع صحبتهای دلگرم کننده و نوید بخشی در تسهیل و تسریع صدور پاسپورت و تذکره و تکریم ارباب رجوع در امور کنسولی مهاجرین بیان فرمودند که امیدوارم ایشان بتواند به وضعیت کنسولی در خصوص صدور پاسپورت و صدور تذکره، صدور عقد نامه و دیگر مراجعات مهاجرین بتواند تغییرات مثبت ایجاد کند.

  پربازدید ترین