• چهار شنبه, 05 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

تیزر مسابقه استعدادیابی نواهنگ برای مهاجرین افغانستانی برای اولین در صدا و سیمای ایران رونمایی شد

تیزر مسابقه استعدادیابی نواهنگ برای مهاجرین افغانستانی برای اولین در صدا و سیمای ایران رونمایی شد

این مسابقه که برای اولین بار از سوی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران برای مهاجرین افغانستانی در ایران تولید می شود قرار است استعداد های برتر حوزه موسیقی مهاجرین را در قاب شبکه جهانی ای فیلم 2 به چالش بکشد.

بر اساس تیزر نشر شده این برنامه تلویزیونی ، این مسابقه قرار است در ایام نوروز 1400 از شبکه آی فیلم 2 به نشر برسد.


«هادی کریمی» گرداننده مسابقه «نواهنگ» با حضور در برنامه «پنجره آی فیلم» جزئیات برگزاری این مسابقه را توضیح داد.

وی در مورد نحوه برگزاری مسابقه «نواهنگ» عنوان کرد: پروسه این مسابقه با نشر یک اعلام رسمی آغاز شد و کسانی که شرایط اشتراک در این مسابقه را داشتند ویدیو های خود را ارسال کردند که شامل تعداد زیادی بود.

 کریمی اظهار کرد : پس از بررسی های اولیه این ویدیو ها، بیشتر از 110 نفر انتخاب و  ارزیابی شدند و نهایت تعداد 48 نفربرای رقابت در پروسه اصلی  نواهنگ گزینش شدند  و این 48 نفر در قالب 12 گروه چهار نفره به ارائه توانمندی‌های خود می پردازند.

 او افزود : در مرحله بعد، 12 نفر از اشتراک کنندگان به مرحله نیمه نهایی راه می یابند و در سه گروه چهار نفره رقابت می کنند.

هادی کریمی تاکید کرد: در نهایت سه برگزیده نیمه نهایی نیز در برنامه فاینال با یکدیگر مسابقه داده و رتبه های اول تا سوم مشخص می شود.

وی ادامه داد:  از 48 نفر حاضر در این رقابت علاوه بر3 نفری که به مرحله نهایی راه پیدا می کنند، یک نفر با رای مردمی انتخاب می شود.

کریمی در مورد داوران ارزیابی کننده این مسابقه اظهار کرد : یکی از داوران حاضر در بخش ارزیابی، از آوازخوان های نسل مهاجر آقای «عارف جعفری» هستند که بیشتر از لحاظ افغانستانی بودن موسیقی؛ شرکت کننده گان را ارزیابی می کنند.در کنار او داور بعدی مسابقه آقای «مهرداد هویدا» هستند، که مردم افغانستان وی را از طریق شبکه آی فیلم 2 با  آوازخوانی تیتراژ سریال «مسافری از هند» می شناسند.

وی بیان کرد: گفتنی است «هویدا» در محضر استادان موسیقی مطرح افغانستانی چون «رحیم خوشنواز»، استاد «امیر محمد» و استاد «عندلیبی» شاگردی کرده است و اشراف کاملی به موسقی افغانستانی دارد.

گرداننده مسابقه «نواهنگ» گفت : داور ارزیانی بعدی ما داکتر «محمدرضا چراغعلی» از تنظیم کننده های مطرح موسیقی ایرانی است که معروف ترین اثر ایشان در تاجیکستان اجرا و آهنگ سال آن کشور شد. یکی از مشهور ترین کارهای ایشان که در بین مردم فارسی زبان افغانستان و تاجیکستان  شناخته شده است تنظیم آهنگ پارچه «صیاد» با آوازخوانی استاد «علیرضا افتخاری» است.

«هادی کریمی» گفت : داور بعدی این مسابقه آقای «امیر تاجیک» آوازخوان مطرح ایرانی است که اشتراک کنندگان در دسته پاپ را داوری می کنند. از مطرح ترین فعالیت های ایشان که  در کارنامه آوازخوانی شان  جهانی است آوازخوانی آهنگ رسمی ایران در «جام جهانی 2006 آلمان» است.

گفتنی است «امیر تاجیک» برای مخاطبان شبکه آی فیلم 2، با آوازخوانی برای تیتراژ خاطره انگیز سریال «زیرآسمان شهر» شناخته شده است.

  پربازدید ترین