• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

اجرای فوق العاده جوان افغانستانی در مسابقه نواهنگ که داوران برجسته ایرانی را به تحسین واداشت

 اجرای آهنگ زیبای «تاری از موی سرت کم بشود» توسط «محمدرضا قربانی» خواننده جوان افغانستانی تحسین داوران مسابقه نواهنگ را برانگیخت.

به گزارش آی فیلم 2، «محمدرضا قربانی» در ششمین قسمت از مسابقه خوانندگی مسابقه نواهنگ که جمعه 20 حمل(فروردین)1400 از شبکه آی فیلم 2 نشر شد با بازخوانی آهنگ «تاری از موی سرت کم بشود» از «نایب نایاب» تحسین داوران این مسابقه را برانگیخت.

«نواهنگ» عنوان مسابقه بزرگ آوازخوانی است که توسط شبکه آی فیلم2 برای خوانندگان جوان و مستعد افغانستانی مقیم ایران، برگزار می شود.

 داوران این رقابت جذاب، «امیر تاجیک» خواننده مطرح ایرانی و «مهرداد هویدا» خواننده و آهنگساز سرشناس و داکتر «محمدرضا چراغعلی» موسیقی‌دان، آهنگساز، و تنظیم‌کننده مطرح موسیقی سینما و تلویزیون ایران می باشند.

در ششمین قسمت از مسابقه بزرگ نواهنگ، «محمدرضا قربانی»،«نوید محمدی»، «تیمورشاه شوقی» و «علیرضا غلامی» به رقابت پرداختند که در نهایت با نظر داوران این رقابت «محمدرضا قربانی» برنده این مرحله شد.

داکتر «محمدرضا چراغعلی» داور این رقابت و موسیقی دان نامدار ایرانی، اجرای «محمدرضا قربانی» خواننده جوان افغانستانی را بسیار عالی توصیف کرد و اظهار داشت: جسارت، رنگ، حس، کنترل، وسعت و همه چیز که یک آهنگ ضرورت دارد، به خوبی در اجرای «محمدرضا قربانی» وجود دارد و به خوبی حس موسیقی را به مخاطب انتقال می دهد.

وی با تحسین اجرای این خواننده جوان افغان، خطاب به او ابراز داشت: من واقعا لذت بردم و به قدری خوب اجرا کردید که بی درنگ امتیاز مثبت خود را به شما دادم.

«امیر تاجیک» خواننده سرشناس ایران و دیگر داور برجسته مسابقه نواهنگ ، «محمدرضا قربانی» را خواننده به تمام عیار دارای صدای تبحر یافته و مسلط خواند و افزود: فواصل نوت را بسیار زیبا بازی کردی و فراز و فرود ها را به خوبی اجرا می کردی . فاصله جذب و برگشت به نوت اولت فوق العاده بود.

تاجیک خاطرنشان کرد: تحریرهای بسیار زیبا ، ایجاد فرکانس ها و ... همه زیبایی ها و قدرت شما را در خوانندگی می رساند.

خواننده آهنگ «جام جهانی 2006 آلمان»، کنترل نوت ها و نفس گیری به جای قربانی را تحسین نمود و ابراز داشت: شما تخنیک های آوازخوانی و موسیقی را به خوبی رعایت کردید. احسنت بر شما.

«مهرداد هویدا» خواننده و آهنگساز سرشناس ایران، با یاد کردن از یک ضرب المثل مشهور اظهار داشت: درست است که آقای قربانی مدت کمی است آواز می خواند اما «درسی نبود هرآنچه در سینه بود» . آواز خوانی هم در وجود شما هست و من به شما تبریک می گویم.

لازم به ذکر است، مسابقه خوانندگی «نواهنگ» پنجشنبه و جمعه هر هفته ساعت 09:00 شام به وقت تهران و کابل و 09:30 شام به وقت دوشنبه تاجیکستان از شبکه آی فیلم 2 نشر می شود و در هر برنامه چهار اشتراک کننده در قالب یک گروه به رقابت می پردازند و یک تن از میان آن ها به مرحله نیمه نهایی راه می یابد.

  پربازدید ترین